FRANCIE 2020

Francie v odpovědích na vaše otázky

 /  / Centrum otázek a odpovědí / Francie 2020

Francie se nachází v západní Evropě. Ze severu ji omývá Biskajský záliv a Lamanšský průliv, ze západu Atlanstký oceán a z jihovýchodu Středozemní moře. Z pohoří je významná pahorkatina Massif Central ve vnitrozemí, na jihozápadě Pyreneje a na jihovýchodě Alpy. Nejvyšším vrcholem je Mont Blanc (4810 m). Francie se skládá z 18. regionů, které jsou děleny na 101 departmentů. Z toho jeden region tvoří ostrov Korsika a 5 regionů je v zámoří - Réunion, Mayotte, Francouzská Guyana, Martinik a Guadeloupe. Pod francouzskou suverenitu spadá ještě Nová Kaledonie, Wallis a Futuna, Francouzská Polynésie, Clippertonův ostrov, Saint-Pierre a Miquelon, Svatý Bartoloměj, Svatý Martin a Francouzská jižní a antarktická území. Hlavním městem je Paříž, oficiální měnou €, zámořská území používají frank a úředním jazykem francouzština. Podívejte se na místa, která byste měli vidět ve Francii. Pokud je Francie cílem vaší cesty, najdete zde mnoho užitečných informací a také zodpovězené otázky našich čtenářů. Pokud se chcete také na něco zeptat, přejděte na formulář.

Než začnete: pokyny, podmínky, soukromí
Zadat otázku: přes formulář,
Informace: reportáže, výlety, blog, vyhledávání

Vybavení: mapy, průvodci, slovníky, adaptér
Nástroje: mapa, překladač
Aktuálně: informace z MZV

# 20.02.2020, 08:14.
Děkuji za informace. Zítra odjíždím a chtěl bych se zeptat ještě na jednu variantu. Známá tak jezdí a doporučila mi toto: Brno, Mnichov, Bodamské jezero, Bern, La Norma. Trochu mám obavy z české dálnice. Děkuji za odpověď. Roman.

Je to alternativa varianty, kterou jsme uvedli, že bychom volili my. Cenově vychází stejně. Počítejte však s tím, že v Mnichově mohou nastat dopravní komplikace. Pokud máte obavy z dálnice D1, můžete volit variantu Mohelnice - Hradec Králové - Praha - Rozvadov a Prahu objet severní trasou, ne po jižní spojce. Nicméně i na této trase mohou nastat v pátek komplikace. Pokud byste jel mimo Německo, tzn. přes Tyrolsko, zaplatíte kromě desetidenní rakouské dálniční známky v ceně € 9,40 také průjezd tunelem Alberg na S16 ve výši € 10,50. Počítejte také s tím, že v Bavorsku jsou od 24.2. do 28.2.2020 zimní prázdniny, takže v pátek bude doprava kolabovat všude. Stejný problém je i v případě České republiky, prázdniny začínají v Praze 6 až 10 a na západě republiky. Turisté budou směřovat na hory do Rakouska, Itálie, Francie a Švýcarska i odtud.

# 18.02.2020, 11:42.
Chtěl bych Vás požádat o doporučení dvou tras a kalkulaci nákladů v červnu letošního roku do Saint-Raphaël, departement Var, Arrondissement Draguignan, Francie. Mnohokrát děkuji a přeji pěkný den. Marek.

Vaše optimální trasa je následující: Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - sjezd 38 Fréjus - Saint-Raphaël. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,67), na mýtném v Itálii zaplatíte € 32,40 a na mýtném ve Francii € 10,00. Celkem tedy za oba směry € 122,47. Kousek dálnice v Rakousku objeďte přes Bregenz. Sjet už musíte v Německu - exit 2 Lindau. Variantně můžete jet na Norimberk - Stuttgart - Curych - Como. Cena se nezmění. Přes Brenner by Vás to vyšlo výrazně dráž. Celkem na € 154,00 při cestě do 10. dnů a na € 163,40 při cestě nad 10 dnů. Rozdíl je v jedné nebo dvou rakouských desetidenních dálničních známkách. Cesta jen přes Francii (tzn. na Norimberk - Karlsruhe - Lyon - Aix-en-Provence) je už podstatně delší - o 500 km celkem za oba směry a nic neušetříte - € 137,60 celkem za oba směry. Ušetřit se dá cestou na Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap a dále Napolenovou cestou na pobřeží - celkem po Grenoble € 75,67 v obou směrech, ale časově je to delší. My bychom volili první, optimální variantu. Uvedené cíle jsou hlavní směry, dálnice je většinou objíždí.

# 18.02.2020, 09:36.
Chci se zeptat na cestu do střediska La Norma, výjezd z Hranic na Moravě. Je lepší zvolit cestu přes Rakousko a Itálii nebo Německo a Švýcarsko? Jaké jsou poplatky na těchto trasách? Děkuji. Hezký den. Roman.

Trasa přes Brno - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Milano - Torino - tunel Fréjus - sjezd 31 Modane / Valfréjus - D216 - D215 - D1006 - D214 - La Norma je spojena s výrazně vysokými poplatky. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,40, na mýtném v Itálii zaplatíte € 69,90, za průjezd tunelem Fréjus z italské strany s návratem do 7. dnů zaplatíte € 58,80 a ve Francii na tom kousku mýtné neplatíte. Cena za tunel Frejus je za předpokladu, že výška automobilu nad přední nápravou je menší než 1,3 m a délka automobilu je do 2,0 m. V opačném případě platíte € 78,30. Výška nad 3 m už spadá do kategorie nákladních automobilů s rozlišením počtu náprav a normy Euro. Přes Itálii Vás tedy obě cesty přijdou na poplatcích minimálně na € 208,00. My bychom volili trasu přes Švýcarsko, tj. Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - A43 - sjezd 30 Modane - D1006 - D214 - La Norma. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,67) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 25,80. Celkem za oba směry € 89,27. Ušetříte tedy € 118,73 a najedete jen o 125 km více v jednom směru. Cesta přes Brenner není řešení, ušetříte jen € 3,50 v jednom směru oproti cestě přes Tarvisio. Cesta jen přes Německo a Francii (Karlsruhe - Dole - Pont- d' Ain - Belley - Chambery) je delší oproti cestě přes Švýcarsko něco málo přes 100 km v jednom směru, poplatkově vyjde v obou směrech na € 77,60. Oproti variantě přes Švýcarsko tedy nemá význam - úspora jen € 11,67 (za předpokladu že pojedete mezi Pont d' Ain a Chambery mimo dálnici), která se o něco zkrátí zvýšenými náklady na pohonné hmoty a časově se prodlouží.

# 11.02.2020, 10:08.
Pane Řehůřku, chtěl bych požádat o doporučení trasy pro obytné auto do 3,5 t v 6. měsíci na dovolenkovou trasu. Využijeme cesty mimo placené úseky, ale pokud doporučíte nějaký úsek cestovat po dálnici, nemáme s tímto problém. Např. přejezd hor apod. Jinak máme čas a nespěcháme, spíše chceme stop pauzy využít ke zhlédnutí zajímavých míst na dané trase. 1. trasa: Německo - Versailles, pobyt 2 dny, zatím máme vybraná místa STLP podle Park4night. Pokud máte tip na parkovaní s možností dojet na kolech do Versailles, děkujeme za něj. Dojezd tak maximálně 10 až 15 km na kole do Versailles. 2. trasa: přesun Versailles - Orleans - Blois - Tours: zámky na Loiře. Cílem je STLP s možností hvězdicových výletů na kole na hlavní zámky Loiry. 3. trasa: přesun do Bretaně, máme úmysl dostat se v úrovni Nantes k pobřeží a dále podél pobřeží až do St. Malo. Podle informací z internetu jsou dálnice na Bretaňsku zdarma? 4. trasa: St. Malo - Německo - Munster. Děkuji za ochotu a prosím, zašlete vaše doporučení i na e-mail. Libor.

Pokud pojedete mimo dálnice, doporučujeme upřednostňovat silnice značené N. Mapu zpoplatněných a nezpoplatněných dálnic najdete na About France. Červeně jsou značené placené dálnice, modře neplacené dálnice a zeleně převážně zmiňované silnice N.

# 05.01.2020, 17:27.
Chci se zepatat na cestu do střediska La Norma. Výjezd je z Nového Jičína. Pokud možno ne přes Rakousko. Děkuji. Lukáš.

Pokud nechcete jet přes Rakousko, máte dvě možnosti - přes Německo a Švýcarsko nebo jen přes Německo. V prvním případě je trasa Nový Jičín - Olomouc - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - A43 - exit 30 Modane - D1006 - La Norma. V Německu se ještě dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,86) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 25,80. Celkem za oba směry tedy € 88,46. Ve druhém případě je trase po Karlsruhe stejná a dále pokračujete na Mulhouse - Besancon - Dole - A39 - A40 - A42 - A432 - A43 - exit 30 Modane - D1006 - La Norma. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 56,70. Celkem za oba směry € 113,40.