FRANCIE 2020

Francie v odpovědích na vaše otázky

 /  / Centrum otázek a odpovědí / Francie 2020

Francie se nachází v západní Evropě. Ze severu ji omývá Biskajský záliv a Lamanšský průliv, ze západu Atlanstký oceán a z jihovýchodu Středozemní moře. Z pohoří je významná pahorkatina Massif Central ve vnitrozemí, na jihozápadě Pyreneje a na jihovýchodě Alpy. Nejvyšším vrcholem je Mont Blanc (4810 m). Francie se skládá z 18. regionů, které jsou děleny na 101 departmentů. Z toho jeden region tvoří ostrov Korsika a 5 regionů je v zámoří - Réunion, Mayotte, Francouzská Guyana, Martinik a Guadeloupe. Pod francouzskou suverenitu spadá ještě Nová Kaledonie, Wallis a Futuna, Francouzská Polynésie, Clippertonův ostrov, Saint-Pierre a Miquelon, Svatý Bartoloměj, Svatý Martin a Francouzská jižní a antarktická území. Hlavním městem je Paříž, oficiální měnou €, zámořská území používají frank a úředním jazykem francouzština. Podívejte se na místa, která byste měli vidět ve Francii. Pokud je Francie cílem vaší cesty, najdete zde mnoho užitečných informací a také zodpovězené otázky našich čtenářů. Pokud se chcete také na něco zeptat, přejděte na formulář.

Než začnete: pokyny, podmínky, soukromí
Zadat otázku: přes formulář,
Informace: reportáže, výlety, blog, vyhledávání

Vybavení: mapy, průvodci, slovníky, adaptér
Nástroje: mapa, překladač
Aktuálně: informace z MZV

# 10.08.2020, 17:29.
Chtěli bychom jet do naturistického střediska Cap de Agde. Jaké by bylo výhodné spojení letecky z Prahy? Dále nerozumím, co je myšleno cesta z hotelu do centra 650 m. Co je vlastně Agde a co znamená Village? Je to část Agde? Prosím, zda máte jakékoliv informace o této destinaci a ceny taxiku, tak se budu těšit na odpověď. Předem děkuji. Jiří.

Pokud nechcete cestovat s různými přestupy, asi nejvýhodnější spojení je Praha - Marseille. Akční letenky najdete na Pelikan. Nejlépe se potom z letiště dostanete do cíle vlakem SNCF. Stanice Vitrolles Aeroport Marseille. Cílová stanice je Agde. Jízdenka stojí ve druhé třídě vlaku TER € 32,70 a cesta trvá přibližně 2,5 hodiny. Odtud můžete jet taxi nebo místní autobusovou dopravou (linka č. 4). Hodinová jízdenka stojí € 1,00 (10 ks € 8,00), celodenní jízdenka € 3,00. Do centra Adge je to přes 5 km. Tzn. těch 650 m znamená vzdálenost do centra Village, kde jsou různé restaurace, obchůdky apod. Místní dopravu zajišťuje Capbus. Cena taxi je např. ze zmíněné vlakové zastávky do Village Naturiste Cap d' Agde € 28,00.

# 22.07.2020, 14:14.
Pojedeme směr Avignon. Hledáme nějaký hezký kemp v Německu při cestě. Děkuji za radu. Marcela.

Volba kempu pro přespání závisí na tom, odkud pojedete, kudy pojedete a kdy vyjedete. Tzn. v jaké lokalitě předpokládáte podle itineráře cesty přespat. Kemp si můžete vyprat např. přes campingplatz-deutschland.de nebo Camping.info.

# 20.07.2020, 11:33.
V tomto období se chystáme do Chamonix obytným autem z Mnichova. Je to kolem 600 km. Můžete mi prosím doporučit nějakou trasu a dále stání v této oblasti pro obytná auta? Případně nějaké poznatky? Moc děkuji David.

S obytným autem bychom jeli po dálnici A96 po sjezd 2 Lindau. Odtud do Bregenz a po silnici 202, 203 a 204 do Au, kde se napojte na dálnici A13 a následně A1. Po té bychom jeli až do Ženevy a následně po A40 do Chamonix. Na trase se platí mýtné, ve Švýcarsku dálniční známka, případně PSVA. Vše v závislosti na konfiguraci Vašeho obytného automobilu. Parkovací možnosti najdete na camperonline.it - Sosta / Aree sosta camper. Do vyhledávacího pole Localita o comune zadejte Chamonix.

# 29.06.2020, 12:14.
Pane Řehůřku, plánujeme jet se ženou veteránem MGA 1957 do Nice za kamarádem. Veterán však nemá rád dálnice, přehřívá se, a proto bych se chtěl zeptat na nějakou vhodnou trasu. Nějaký přejezd po dálnici být může, zejména v Alpách, můžeme využít i tunely. Chtěli bychom něco po cestě vidět a cestu rozdělit. Děkuji mnohokrát za radu. Martin.

Cestovat takový kus cesty mimo dálnici je hodně náročné. Pokud Vám však nic jiného nezbývá, musíte najít nějaké řešení. My bychom volili trasu přes Dolní Dvořiště, kde překročte česko-rakouskou hranici. Pokračujte po silnici č. 310 do Freistadtu a odtud po silnici č. 125 do Lince. Tady se už napojte na silnici č. 1, která Vás přes Wels, Vöcklabruck a Straßwalchen dovede do Salcburku a následně k rakousko-německé dálnici. Pokračujte po silnici č. 21 přes Bad Reichenhall zpět do Rakouska a po silnici č. 178 přes Lofer a St. Johann in Tirol do Wörgl, kde se napojte na silnici č. 171, která Vás dovede do Innsbrucku. Odtud pokračujte po silnici č. 182 přes Brennerský průsmyk do Itálie. Tam na ni navazuje silnice č. SS12. My bychom po ni pokračovali přes Bolzano, Trento, Verona, Modena až k pobřeží Ligurského moře u Lucca, odkud bychom po SP1 přejeli nad Viareggio. Odtud už můžete pokračovat po silnici č. SS1 po Ligurské riviéře až k italsko-francouzské hranici za Ventimiglia. Odtud je to přes Menton a Monaco do Nice jen kousek. Trasa je to hlavně orientačně nenáročná. Po cestě je hodně zajímavých míst, kde můžete zastavit nebo i přenocovat.

# 30.05.2020, 18:09.
V červenci pojedu na dva měsíce do Francie, konkrétně Chantilly. Co vše je potřeba zařídit na cestu a jaká cesta bude asi nejlepší z Hradce Králové? Po Francii mám v plánu hodně cestovat autem. Děkuji. Evelína.

Vaše optimální trasa je následující: Hradec Králové - Praha - Plzeň - Rozvadov - Norimberk - Kaiserslautern - Saarbrücken - A320 - A4 - Méty - A4 - Remeš - N31 - Soissons - Compiegne - Clermont - D1016 - Chantily. V Německu se dálnice neplatí, ve Francii zaplatíte na mýtném € 19,30. Nicméně počítejte s tím, že Francie je na současném cestovatelském semaforu vyznačena oranžovou barvou. V červenci to může být samozřejmě jinak. Doporučujeme sledovat aktuální doporučení Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva zahraničních věcí.

# 22.02.2020, 19:37.
Pane Řehůřku, rád bych Vás poprosil o doporučení nejlepší trasy automobilem do města Briancon, jako východiska několika horských středisek - Montgenevre, Sestriere. Jde mi o čas a cestovní náklady různých variant cest. Předem děkuji za Vaši odpověď. Jiří.

Klasická trasa přes Brenner, Verona, Brescia, Milano, Torino, Oulx, Montegenévre, Briancon Vás vyjde na rakouskou desetidenní dálniční známku v ceně € 9,40, za průjezd Brennerem na € 10,00 a na mýtném v Itálii na € 57,60. Celkem za oba směry na € 144,60. Úspornější varianta přes Mnichov, Bregenz, Lugano, Como, Milano, Torino, Oulx, Montegenévre, Briancon Vás vyjde na švýcarskou roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,71) a mýtném v Itálii na € 37,90. Celkem za oba směry na € 113,51. Tato trasa je přibližně o 100 km v každém směru kratší. Předpokládá se, že nepojedete přes rakouskou dálnici a sjedete tedy už v Německu na sjezdu 2 Lindau. Trasa přes Ženevu, Grenoble, Gap je už podstatně delší, i když tady je levnější mýtné ve Francii než v Itálii, přesně € 19,00 v jednom směru, celkem tedy za oba směry se švýcarskou dálniční známku € 75,71. Je možná i kratší trasa přes La Grave, tato však bývá v zimě často zavřená. Při této variantě si dejte pozor na navigaci, často Vás bude směřovat do Itálie na Oulx a zpět do Francie. Je to podstatně dražší - projíždíte zpoplatněným tunelem Fréjus a částečně i po italské dálnici. Ve všech variantách doporučujeme samozřejmě odpovídající zimní výbavu. My bychom asi volili střední variantu. Je to závislé i na aktuálním počasí. V kalamitních podmínkách do Briancon bychom jeli nejdelší trasou přes Grenoble a Gap, do Montegenévre první varinantou přes Brenner.

# 20.02.2020, 08:14.
Děkuji za informace. Zítra odjíždím a chtěl bych se zeptat ještě na jednu variantu. Známá tak jezdí a doporučila mi toto: Brno, Mnichov, Bodamské jezero, Bern, La Norma. Trochu mám obavy z české dálnice. Děkuji za odpověď. Roman.

Je to alternativa varianty, kterou jsme uvedli, že bychom volili my. Cenově vychází stejně. Počítejte však s tím, že v Mnichově mohou nastat dopravní komplikace. Pokud máte obavy z dálnice D1, můžete volit variantu Mohelnice - Hradec Králové - Praha - Rozvadov a Prahu objet severní trasou, ne po jižní spojce. Nicméně i na této trase mohou nastat v pátek komplikace. Pokud byste jel mimo Německo, tzn. přes Tyrolsko, zaplatíte kromě desetidenní rakouské dálniční známky v ceně € 9,40 také průjezd tunelem Alberg na S16 ve výši € 10,50. Počítejte také s tím, že v Bavorsku jsou od 24.2. do 28.2.2020 zimní prázdniny, takže v pátek bude doprava kolabovat všude. Stejný problém je i v případě České republiky, prázdniny začínají v Praze 6 až 10 a na západě republiky. Turisté budou směřovat na hory do Rakouska, Itálie, Francie a Švýcarska i odtud.

# 18.02.2020, 11:42.
Chtěl bych Vás požádat o doporučení dvou tras a kalkulaci nákladů v červnu letošního roku do Saint-Raphaël, departement Var, Arrondissement Draguignan, Francie. Mnohokrát děkuji a přeji pěkný den. Marek.

Vaše optimální trasa je následující: Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - sjezd 38 Fréjus - Saint-Raphaël. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,67), na mýtném v Itálii zaplatíte € 32,40 a na mýtném ve Francii € 10,00. Celkem tedy za oba směry € 122,47. Kousek dálnice v Rakousku objeďte přes Bregenz. Sjet už musíte v Německu - exit 2 Lindau. Variantně můžete jet na Norimberk - Stuttgart - Curych - Como. Cena se nezmění. Přes Brenner by Vás to vyšlo výrazně dráž. Celkem na € 154,00 při cestě do 10. dnů a na € 163,40 při cestě nad 10 dnů. Rozdíl je v jedné nebo dvou rakouských desetidenních dálničních známkách. Cesta jen přes Francii (tzn. na Norimberk - Karlsruhe - Lyon - Aix-en-Provence) je už podstatně delší - o 500 km celkem za oba směry a nic neušetříte - € 137,60 celkem za oba směry. Ušetřit se dá cestou na Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Ženeva - Annecy - Chambery - Grenoble - Gap a dále Napolenovou cestou na pobřeží - celkem po Grenoble € 75,67 v obou směrech, ale časově je to delší. My bychom volili první, optimální variantu. Uvedené cíle jsou hlavní směry, dálnice je většinou objíždí.

# 18.02.2020, 09:36.
Chci se zeptat na cestu do střediska La Norma, výjezd z Hranic na Moravě. Je lepší zvolit cestu přes Rakousko a Itálii nebo Německo a Švýcarsko? Jaké jsou poplatky na těchto trasách? Děkuji. Hezký den. Roman.

Trasa přes Brno - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Milano - Torino - tunel Fréjus - sjezd 31 Modane / Valfréjus - D216 - D215 - D1006 - D214 - La Norma je spojena s výrazně vysokými poplatky. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,40, na mýtném v Itálii zaplatíte € 69,90, za průjezd tunelem Fréjus z italské strany s návratem do 7. dnů zaplatíte € 58,80 a ve Francii na tom kousku mýtné neplatíte. Cena za tunel Frejus je za předpokladu, že výška automobilu nad přední nápravou je menší než 1,3 m a délka automobilu je do 2,0 m. V opačném případě platíte € 78,30. Výška nad 3 m už spadá do kategorie nákladních automobilů s rozlišením počtu náprav a normy Euro. Přes Itálii Vás tedy obě cesty přijdou na poplatcích minimálně na € 208,00. My bychom volili trasu přes Švýcarsko, tj. Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - A43 - sjezd 30 Modane - D1006 - D214 - La Norma. V Německu se dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 37,67) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 25,80. Celkem za oba směry € 89,27. Ušetříte tedy € 118,73 a najedete jen o 125 km více v jednom směru. Cesta přes Brenner není řešení, ušetříte jen € 3,50 v jednom směru oproti cestě přes Tarvisio. Cesta jen přes Německo a Francii (Karlsruhe - Dole - Pont- d' Ain - Belley - Chambery) je delší oproti cestě přes Švýcarsko něco málo přes 100 km v jednom směru, poplatkově vyjde v obou směrech na € 77,60. Oproti variantě přes Švýcarsko tedy nemá význam - úspora jen € 11,67 (za předpokladu že pojedete mezi Pont d' Ain a Chambery mimo dálnici), která se o něco zkrátí zvýšenými náklady na pohonné hmoty a časově se prodlouží.

# 11.02.2020, 10:08.
Pane Řehůřku, chtěl bych požádat o doporučení trasy pro obytné auto do 3,5 t v 6. měsíci na dovolenkovou trasu. Využijeme cesty mimo placené úseky, ale pokud doporučíte nějaký úsek cestovat po dálnici, nemáme s tímto problém. Např. přejezd hor apod. Jinak máme čas a nespěcháme, spíše chceme stop pauzy využít ke zhlédnutí zajímavých míst na dané trase. 1. trasa: Německo - Versailles, pobyt 2 dny, zatím máme vybraná místa STLP podle Park4night. Pokud máte tip na parkovaní s možností dojet na kolech do Versailles, děkujeme za něj. Dojezd tak maximálně 10 až 15 km na kole do Versailles. 2. trasa: přesun Versailles - Orleans - Blois - Tours: zámky na Loiře. Cílem je STLP s možností hvězdicových výletů na kole na hlavní zámky Loiry. 3. trasa: přesun do Bretaně, máme úmysl dostat se v úrovni Nantes k pobřeží a dále podél pobřeží až do St. Malo. Podle informací z internetu jsou dálnice na Bretaňsku zdarma? 4. trasa: St. Malo - Německo - Munster. Děkuji za ochotu a prosím, zašlete vaše doporučení i na e-mail. Libor.

Pokud pojedete mimo dálnice, doporučujeme upřednostňovat silnice značené N. Mapu zpoplatněných a nezpoplatněných dálnic najdete na About France. Červeně jsou značené placené dálnice, modře neplacené dálnice a zeleně převážně zmiňované silnice N.

# 05.01.2020, 17:27.
Chci se zepatat na cestu do střediska La Norma. Výjezd je z Nového Jičína. Pokud možno ne přes Rakousko. Děkuji. Lukáš.

Pokud nechcete jet přes Rakousko, máte dvě možnosti - přes Německo a Švýcarsko nebo jen přes Německo. V prvním případě je trasa Nový Jičín - Olomouc - Brno - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Annecy - Chambery - A43 - exit 30 Modane - D1006 - La Norma. V Německu se ještě dálnice neplatí, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 36,86) a ve Francii zaplatíte na mýtném € 25,80. Celkem za oba směry tedy € 88,46. Ve druhém případě je trase po Karlsruhe stejná a dále pokračujete na Mulhouse - Besancon - Dole - A39 - A40 - A42 - A432 - A43 - exit 30 Modane - D1006 - La Norma. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 56,70. Celkem za oba směry € 113,40.