FRANCIE 2019

Francie v odpovědích na vaše otázky

 /  / Centrum otázek a odpovědí / Francie 2019

Francie se nachází v západní Evropě. Ze severu ji omývá Biskajský záliv a Lamanšský průliv, ze západu Atlanstký oceán a z jihovýchodu Středozemní moře. Z pohoří je významná pahorkatina Massif Central ve vnitrozemí, na jihozápadě Pyreneje a na jihovýchodě Alpy. Nejvyšším vrcholem je Mont Blanc (4810 m). Francie se skládá z 18. regionů, které jsou děleny na 101 departmentů. Z toho jeden region tvoří ostrov Korsika a 5 regionů je v zámoří - Réunion, Mayotte, Francouzská Guyana, Martinik a Guadeloupe. Pod francouzskou suverenitu spadá ještě Nová Kaledonie, Wallis a Futuna, Francouzská Polynésie, Clippertonův ostrov, Saint-Pierre a Miquelon, Svatý Bartoloměj, Svatý Martin a Francouzská jižní a antarktická území. Hlavním městem je Paříž, oficiální měnou €, zámořská území používají frank a úředním jazykem francouzština. Podívejte se na místa, která byste měli vidět ve Francii. Pokud je Francie cílem vaší cesty, najdete zde mnoho užitečných informací a také zodpovězené otázky našich čtenářů. Pokud se chcete také na něco zeptat, přejděte na formulář.

Než začnete: pokyny, podmínky, soukromí
Zadat otázku: přes formulář,
Informace: reportáže, výlety, blog, vyhledávání

Vybavení: mapy, průvodci, slovníky, adaptér
Nástroje: mapa, překladač
Aktuálně: informace z MZV

# 16.05.2019, 01:09.
Ráda bych se jela podívat na Mont Saint-Michel a do Saint-Malo. Můžete mi poradit trasu, abych se co nejvíce vyhnula placení mýtného? Pojedu z Prahy. Moc děkuji. Magda.

V tomto případě doporučujeme jet severní cestou přes Německo a Belgii, kde se na dálnicích mýtné neplatí. Trasa je následující: Praha - Rozvadov - Norimberk - Frankfurt nad Mohanem - Kolín nad Rýnem - Cáchy - Lutych - Charleroi - Mons - A2 - A21 - Lens - N17 - Arras - N25 - Amiens - D1029 - Poix-de-Picardie - D1029 - D929 - Mortemer - A28 - Rouen - N338 - A13 - D438 - N138 - D438 - D613 - Lisieux - Caen - N814 - A84 - Ponts - N175 - D80 - Mont-Saint-Michel. Následně s využitím N176 do Saint-Malo. Je třeba si to dát do navigace. Pokud jsou na trase uvedeny dálnice, neplatí se na nich mýtné. Z Mons můžete jet také po dálnicích: A2 - A1 - A29 - A16 - A29 - A28 - A29 - A13 - N814 - A84 - N175. V tomto případě zaplatíte ve Francii na mýtném € 32,60.

# 15.05.2019, 11:14.
Pane Řehůřku, navštívil jsem Vaše stránky a dovoluji se na Vás obrátit jako na znalce. Chystám se, přibližně v červenci, do Martiques - nedaleko Marseille. Otázke je, zda touto dobou existuje nějaká poklidná cesta. I za cenu času. Pravděpodobně je provoz na jih značný. Já plánuji variantu: do Kostnice, zde nocovat a možná se projít, potom pokračovat na Lyon a dále. Ale není to podmínka. Máte nějaký tip na cestu po méně zatížených trasách i za cenu delší cesty, doby, případně nákladů? S poděkováním Martin.

V tomto případě bude pro Vás výhodnější si zakoupit švýcarskou roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 a jet přes Curych, Bern, Lausanne a Ženevu. Ve Francii potom přes Annecy, Chambery, Grenoble, Gap, Sisteron, Aix-en-Provence. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 31,30. Pokud to porovnáte s cestou jen přes Francii, tak oproti 2x € 55,50, tj. € 111,00, zaplatíte 2x € 31,30, tj. € 62,60 + € 35,38 za švýcarskou roční dálniční známku. Ušetříte € 13,00 a vyhnete se kritickým úsekům na francouzské dálnici. Ve Švýcarsku počítejte se zvýšeným provozem v Ženevě.

# 14.05.2019, 20:29.
Moc děkuji za Vaši odpověď i za Vaše informace ohledně jízdy z Mnichova do Saint-Tropez. Chtěl bych Vás ještě poprosit o nejrychlejší cestu zpět do Mnichova a zda je možné jet i jen přes Švýcarsko a na kolik by vyšlo mýtné ve Francii při cestě zpět? S přátelským pozdravem Pavel.

Nejrychlejší trasa jen přes Francii a Švýcarsko je následující: Saint-Tropez - nájezd na dálnici Le Luc - Aix-en-Provence - Avignon - Valence - Voiron - Chambery - Annecy - Ženeva - Bern - Curych - Mnichov. Jedná se samozřejmě o hlavní směry. Dálnici v Rakousku objeďte přes Bregenz a najeďte na dálnici až v Německu. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 49,60 a ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00. Pokud se rozhodnete pro tuto trasu, je lepší, z důvodu sdílení švýcarské dálniční známky, ji využít i pro cestu tam. Určité úspory na mýtném lze dosáhnout cestou z Aix-en-Provence na Sisteron, Gap, Grenoble a Chambery. Konkrétně € 19,20 v jednom směru. Částečně je však mimo dálnici.

# 05.05.2019, 13:43.
Děkuji za informaci. Ještě mám jednu otázku. To je mýtné celkem anebo jen cesta tam a to samé, kromě dálniční známky v Rakousku, počítat cestou zpět? Děkuji. Simona.

Jedná se samozřejmě o mýtné v jednom směru. Neuvedla jste, s jakými zastávkami a kudy pojedete zpět. Pokud plánujete stejnou trasu, potom je mýtné zpět ve stejné výši.

# 04.05.2019, 19:48.
Od 31.5. do 9.6. cestujeme do Saint-Tropez. Trasu plánujeme z Brna přes Vídeň, Udine, Benátky (přespání), Verona, Monaco. S jakými poplatky na dálniční známky a mýtné máme počítat? Děkuji. Simona.

V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,20, na mýtném v Itálii z Tarvisio do Mestre zaplatíte € 18,00. Z Mestre do Verony zaplatíte na mýtném € 8,10 a z Verony do Monaco za mýtné v Itálii € 40,40. Ve Francii na tom kousku mýtné platit nebudete. Z Monaco do Saint-Tropez přes Frejus zaplatíte na mýtném € 9,80.

# 23.04.2019, 11:52.
Chci se zeptat na cestu z Mnichova do Saint-Tropez. Jaká je nejvýhodnější varianta jízdy autem prosím a zda je nutné mít přezuté pneumatiky na letní? Vím, že je to trapná otázka, ale jen se chci zeptat. Jsem pracovně hodně vytížený a nějak to vše nezvládám. Pavel.

Vaše optimální trasa je následující: Mnichov - A96 - Bregenz - Chur - Lugano - Como - Milano - Tortona - Savona - impéria - Sanremo - Nice - Frejus - Sainte-Maxime - Saint-Tropez. V Německu se zatím dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz (sjet z dálnice musíte ještě v Německu), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,03), na mýtném v Itálii zaplatíte € 34,80 a na mýtném ve Francii € 10,00. Celkem tedy za oba směry € 124,63. Přes Innsbruck a Brenner by Vás to vyšlo € 162,20 při cestě do 10. dní a na € 171,40 při cestě na více jak 10 dní. Jen přes Německo a Francii na € 129,00. Tato trasa je ale delší přibližně o 350 km v jednom směru. Co se zimních pneumatik v letním období týče, nedoporučujeme to. Pokut pomineme bezpečnost a ekologii, potom Vám minimálně v Itálii hrozí pokuta.

# 16.04.2019, 16:36.
Na přelomu července a srpna pojedeme autem z Roscoffu domů do Čech. Mohl byste mi poradit, jaká trasa je nejkratší a jaká nejlevnější, případně jak ve Francii funguje Airbnb nebo jiné levné ubytování? Jedeme s dětmi a cestou se rádi zastavíme v nějakém přírodním parku nebo rezervaci. Děkuji moc. Eva.

Nejkratší trasa je následující: Roscoff - Rennes - Le Mans - Paříž - Remeš - Méty - Saarbrücken - Kaiserslautern - Mannheim - Heilbronn - Norimberk - Rozvadov - Česká republika. Nejlevnější trasa, tedy zdarma je následující: Roscoff - Morlaix - N12 - Saint-Brieuc - Lamballe - N12 - N176 - Pontorson - N175 - Ponts - A84 - Caen - D613 - Lisieux - Brionne - N138 - D438 - Moulineaux - N138 - N338 - N28 - A28 - Abbeville - D928 - Lens - A21 - A2 - Mons - Lutych - Kolín nad Rýnem - Franfurt nad Mohanem - Norimberk - Rozvadov - Česká republika. Doporučujeme samozřejmě tu první, dálniční variantu. Nebo i druhou variantu, ale ve Francii po dálnici. V Belgii a Německu se mýtné neplatí. Airbnb funguje ve Francii stejně jako ve světě.

# 06.04.2019, 20:29.
Zavítali jsme na Vaši stránku, která nás velice zaujala. Zítra (neděle) jedeme do Nice, kdy v pondělí bychom chtěli jet do Saint Tropez. Bohužel jsme se nikde nedočetli podrobnosti o trase, co se týče především názvů zastávek. Proto bychom Vás chtěli poprosit, zda byste nám mohl poradit s přesným místem a názvy zastávek až do cíle. Budeme bydlet v centru Nice. Děkuji mnohokrát a omlouvám se, že je to tak narychlo. S pozdravem Eunika.

Nejdříve musíte jet z Gare de Nice Ville vlakem SNCF do Saint Raphael. Zastávky jsou následující: Nice Saint-Augustin, Saint-Laurent-du-Var - Cagnes-sur-Mer - Antibes - Juan-les-Pins - Cannes - Cannes-la-Bocca - Mandelieu-la-Napoule - Saint-Raphael Valescure. Mezi těmito zastávkami jsou další, záleží na konkrétním spoji, zda tam, zastaví nebo ne. Je možné cestovat také s přestupem v Cannes. Jízdenka Vás vyjde na € 12,80. Ze Saint-Raphael do Saint Tropez se dostanete autobusem č. 7601 - varlib.fr. Zastávka je před vlakovým nádražím. Po cestě jsou zastávky Frejus - Roquebrune - Sainte-Maxime - Grimaud - Cogolin - Gassin - Saint-Tropez. V těchto městech je vždy několik dalších zastávek. Cena jízdenky je € 3,00. Jízdní řády najdete na výše uvedených stránkách.

# 31.03.2019, 08:06.
Potřebuji absolvovat cestu Praha - Toulon. Jaké je mýtné a nejrychlejší cesta? Marek.

Standardní trasa je následující: Praha - Rozvadov - Norimberk - Heilbronn - Kaiserslautern - Karlsruhe - Dole - Lyon - Valence - Orange - Aix-en-Provence - Toulon. V Německu se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 64,60. To samé při cestě zpět, celkem tedy € 129,20. V letní sezóně může být vhodným řešením trasa, která je přibližně o 120 km v jednom směru kratší, ale z hlediska vytíženosti přívětivější: Praha - Rozvadov - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - Toulon. V Rakousku ten kousek dálnice objeďte přes Bregenz (sjet z dálnice musíte už v Německu), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,73), v Itálii zaplatíte na mýtném € 34,80 a ve Francii € 18,70. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 142,73.

# 27.03.2019, 08:46.
Chystáme se na dovolenou do Normandie a Bretaně. Především pobřežní oblasti. Pojedeme vlastním autem, v němž budeme přespávat. Počítáme s výlety pěšími, ale rádi bychom si vyjeli i na kole, abychom toho více obsáhli. Neumíme se ale rozhodnout, zda je lepší brát vlastní kola nebo si je příležitostně půjčit v místě pobytu. Dovedli byste nám poradit? Zajímá nás především pro porovnání výhodnosti cena pronájmu kola na celý den a případně další informace k tomu, např. nějaké zkušenosti s kvalitou kol nebo kvalitou služby u různých poskytovatelů apod. Děkujeme. Ferda a Alena.

Zapůjčení běžného kola Vás vyjde průměrně kolem € 15,00 na den. Pokud si dopředu nevytipujete konkrétní půjčovnu, jsou styčnými body turistické kanceláře, kde získáte kontakty na půjčovny. Kola si zapůjčíte např. v turistických centrech i na nádraží nebo v sezóně nabízí půjčování kol řada kempů. Jakmile budete mít itinerář a konkrétní místa, kde byste si chtěli zapůjčit kolo, hledejte location de cycles. Cykloturistika je ve Francii hodně rozšířená. Související služby jsou na vysoké úrovni, kola obecně ve výborném stavu. Pokud budete cestovat na kolech jen příležitostně, nemá význam je vozit s sebou.

# 19.03.2019, 10:50.
Prosím, cesta z Antibes do Saint-Tropez. Děkuji za odpověď. Helena.

Z Antibes, konkrétně z Juan Les Pins, do Saint-Tropez je lodní spojení s Riviera Lines od 21.5.2019 do 29.9.2019. Trajekty jezdí v úterý, čtvrtek, sobotu a neděli, o prázdninách každý den. Odjezd je v 9:20, příjezd do Saint Tropez v 11:30. Zpět potom jede v 16:30 a na místě je v 18:30. Jízdenka stojí € 56,00, děti do 10. let platí € 41,00 a do 4. let cestují zdarma. Po pevnině se tam dostanete nejdříve vlakem TER do Frejus. Cena začíná na € 10,00. Z Frejus potom autobusem č. 7601 za € 3,00. Jízdní řády najdete na výše uvedených stránkách.

# 16.03.2019, 18:37.
Chystáme se s rodinou do Francie a zajímalo by mě, jak je to se střešním boxem nebo kolem na střešní zahrádce, zda se díky vyšší výšce platí i vyšší mýto, nebo zda je rozhodující výška vozidla bez zahrádky. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Tomáš.

Na francouzských dálnicích pro výpočet mýtného spadají do kategorie 1 vozidla o celkové výšce do 2 metrů včetně a celkové hmotnosti do 3,5 tuny včetně. Do kategorie 2 spadají vozidla o celkové výšce větší než 2 metry a menší než 3 metry a celkové hmotnosti do 3,5 tuny. Výpočet celkové výšky neovlivňuje náklad nebo příslušenství umístěné na vozidle nebo přívěsu jako např. antény, střešní nosiče, střešní boxy, otočné majáky, označení taxi, paraboly, lucerny, solární panely. Naopak prvky trvale připojené k základnímu vozidlu jako např. obytné nástavby, klimatizační jednotky, aerodynamické a designové prvky výpočet celkové výšky ovlivňují. Podle této definice tedy střešní box nebo kolo umístěné na střešním nosiči výpočet celkové výšky neovlivní. Bohužel praxe je často taková (informace od našich čtenářů i prodejců Liber-t), že systém v tomto případě může špatně vyhodnotí výšku vozidla a následně ho špatně zařadí do kategorie. Je třeba si to pohlídat.

# 07.03.2019, 10:52.
Chtěli bychom se Vás zeptat, jakým nejlevnějším způsobem se dostat z letiště Marseille do Saint Tropez, respektive Grimaud. Nevíme, zda je to předměstí nebo něco takového. Jedeme dvě dospělé osoby a vnučka ve věku 16 let. Nebo jaké jsou možnosti? Přiletíme 27.5.2018 ve 20:20 hodin a zpět letíme 31.5.2018 ve 20:45 hodin. Děkujeme za rady a odpověď. Hezký den. Marta.

Doprava je hodně složitá, jedná se o kombinaci autobusů a vlaků. Existuje přímá autobusová linka, nepokryje Vám však celou cestu ve Vašem období. Jedná se o autobus LER, konkrétně linku č. 36 Aeroport Marseille Provence - Le Muy - St. Maxime - Port Grimaud - Saint Tropez. Z letiště odjíždí každý den v 16:00 a 21:05. Kromě soboty, neděle a svátků ještě v 10:45 a 13:55. Všechny čtyři linky končí v Le Muy. V letním období (21.6.2019 - 26.8.2019) pokračuje v některé dny až do Saint Tropez. Zpět jede obdobně. Přesný jízdní řád najdete na výše uvedených stránkách. Ve Vašem období končí v Le Muy, odkud už tak pozdě autobusy nejezdí. Bylo by třeba volit taxi. Cena se pohybuje kolem € 75,00. Doporučujeme si na letišti pronajmout automobil. Taxi z letiště do Saint Tropez (Port Grimaud) Vás vyjde na € 270,00 přes den a € 360,00 v noci.

# 04.03.2019, 12:32.
Nevíte, zda musí být auto vybaveno plaketou Crit Air na trase Ženeva - Valfrejus v každém případě? Po cestě jsou tzv, dočasné zóny ochrany ovzduší. Petr.

Jedná se o zónu ochrany ovzduší závislou na počasí, platnou po předchozím varování při překročení hraničních hodnot látek znečišťujících ovzduší. Po vyhlášení předběžného varování je v prvním kroku vyhlášen alarm znečištění ovzduší stupně 1 (niveau d' alerte N1), na silnicích je snížena rychlost o 20 km/h. Pokud jsou překročeny hraniční hodnoty i po dvou dnech trvání alarmu, je ve druhém kroku vyhlášen alarm znečištění ovzduší stupně 2 (niveau d' alerte N2), na silnicích je zákaz vjezdu. Povolen je vjezd jen vozidlům s plaketami Crit' Air. Po dalších dvou dnech může dojít k vyloučení vozidel s plaketou Crit' Air 5. Po prvních dvou stupních může být vyhlášen alarm znečištění stupně 3 (niveau N2 aggravé), kdy mohou být vyloučeny z provozu další plakety. Podrobně je to popsané na crit-air.fr. Auto nemusí být vybaveno plaketou. Pokud však bude vyhlášen alarm znečištění ovzduší vyžadující plaketu, nebude moci do dané oblasti vjet.

# 01.03.2019, 09:24.
Pročítal jsem si dotazy a odpovědi v roce 2019. Mám otázky ohledně průjezdu tunelem Frejus. Jak je to se střešním boxem při stanovení kategorie auta? Druhý dotaz se týká způsobu platby, kdy a jak si stanovím, že chci koupit obousměrný průjezd? Běžné mýtné se platí bezkontaktně na mýtných branách. A poslední dotaz, průjezd z Itálie do Francie bude v sobotu přibližně v 10:00, předpokládaný průjezd zpět další sobotu přibližně ve 14:00. I pro takovýto případ platí obousměrný poplatek (So-So)? Děkuji. Hynek.

Kategorie vozidel platné v tunelech ve Francii a Itálii se liší od kategorií vozidel, které se používají na dálnicích. V případě tunelu Frejus spadají do kategorie 1 vozidla, která mají výšku nad přední nápravou menší než 1,3 m a celkovou výšku menší než 2,0 m. Co není zahrnuto v celkové výšce vozidla není v tomto případě definované, tak jako je tomu u mýtného na dálnicích. Máme však potvrzenou informaci od provozovatele tunelu, že střešní box nebo příslušenství se nezohledňují při výpočtu výšky. V případě parametru "celková výška" platí v tunelu Frejus tedy to, co na francouzských dálnicích. Není pravda, že mýtné se běžně platí bezkontaktně. Bezkontaktní platba je pro abonenty (např. mýtné ve Francii formou Liber-T, v Itálii formou Telepass), ostatní musí platit tak, že zastaví u mýtné brány a zaplatí. V případě tunelu Frejus přímo na vstupní mýtnici řeknete, že chcete Retour. Odpověď na Vaši poslední otázku je v odpovědi ze dne 02.02.2019, 20:40.

# 23.02.2019, 22:19.
Plánujeme cestu do Španělska a zajímá mě mýto ve Francii. Vozidlo má výšku do dvou metrů, ale se střešním boxem ji bude přesahovat. Spadá proto do 1. nebo 2. skupiny? Jak se to kontroluje na mýtných branách? Děkuji za odpověď. Mario.

Pro zařazení do kategorie pro platbu mýtného ve Francii se pro výpočet celkové výšky vozidla nebo sestavy berou v úvahu všechny prvky vozidla nebo sestavy. Prvky připevněné ke střeše nebo přívěsu se do výpočtu nezohledňují. Už v nařízení platném od 1. ledna 2001 bylo v poznámce uvedeno, že výpočet celkové výšky neovlivní např. antény, paraboly, střešní nosiče, majáky, svítilna taxi apod. Naopak výpočet celkové výšky ovlivní prvky přidané k základnímu vozidlu, např. obytné buňky, klimatizace, atd. Vaše vozidlo se střešním boxem by tedy mělo spadat do kategorie 1. Bohužel praxe je často taková (informace od našich čtenářů i prodejců Liber-t), že systém v tomto případě špatně vyhodnotí výšku vozidla a následně ho špatně zařadí do kategorie. Samotný Liber-t to řeší směrováním těchto vozidel do jiného pruhu. Doporučujeme si při platbě mýtného zařazení do kategorie pohlídat. Podívejte se na oficiální informace platné od 1.1.2019.

# 16.02.2019, 21:52.
Pane Řehůřku, prosím o radu. Jedeme 2.3.2019 do Chamonix a chceme jet přes Švýcarsko. Myslíte, že je průjezdná cesta z Martigny do Chamonix? Děkuji za odpověď. Vladimír.

Col de la Forclaz a Col de Montets mezi Martigny a Chamonix jsou v zimě obecně otevřené, ale v extrémním počasí mohou být uzavřené, často i z důvodu nebezpečí lavin. Často lze projet jen se sněhovými řetězy. V současné době jsou průjezdné.

# 02.02.2019, 20:40.
Kolem 20.2.2019 se chystáme osobním autem se střešním boxem do lyžařského střediska La Plagne Villages do Francie. Cestujeme ze Zlína a tímto Vás moc prosím o doporučení nejlepší trasy, protože je jich více. Zatím jsme jezdili jen do Itálie. Děkuji předem za odpověď. Majka.

Obě trasy - přes Rakousko, Itálii a Německo, Švýcarsko jsou stejně dlouhé a časově náročné. Rozdíl je v ceně. První trasa: Zlín - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Milano - Torino - Tunel du Frejus - Albertville - Plagne Villages Vás poplatkově vyjde na 10. denní dálniční známku v Rakousku v ceně € 9,20, na mýtné v Itálii v ceně € 70,00 / € 73,40, za průjezd tunelem Frejus (cena z Itálie obousměrně s návratem do půlnoci sedmého dne) € 38,50 / € 57,90, za mýtné ve Francii € 24,40. Předpokládáme, že Váš automobil má výšku do dvou metrů. Dvojí mýtné je uváděno podle výšky nad přední nápravou do 1,3 m / nad 1,3 m. Za oba směry tedy zaplatíte € 236,50 / € 262,70. Druhá trasa: Zlín - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Chambery - Albertville - Plagne Villages Vás poplatkově vyjde na roční švýcarskou dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,10) a na mýtné ve Francii na € 18,10. Za oba směry tedy zaplatíte € 71,30. Je možné ještě jet z Karlsruhe přes Francii. Trasa se však prodlouží a celkové mýtné se sníží jen minimálně - na € 69,20. Z výše uvedeného vyplývá, že optimální trasa vede přes Německo, kde se ještě letos mýtné neplatí, a dále přes Švýcarsko do Francie. Je ale pravda, že Váš termín na přelomu února a března, je jeden z nejvíce kritických z pohledu dopravní náročnosti. To hrozí poslední dva týdny v únoru a první dva týdny v březnu. Ve Vašem týdnu jsou prázdniny všude, kromě Belgie, Chorvatska, Itálie a Maďarska.

# 13.01.2019, 13:58.
Od 22.6.2019 do 29.6.2019 se chystáme na dovolenou do města Bandol. Řeším, jak se tam dopravit a následně se pohybovat. Projet okolí, podívat se na klášter Sénanque atd. Zda letecky nebo autem. Budeme cestovat z Ostravy. Můžete prosím popsat ideální trasu a poplatky? A zda někde v polovině trasy přespat - hotel. Děkuji. Jiří.

Vaše optimální trasa je následující: Ostrava - Brno - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - Toulon - sjezd 12 Bandol - Bandol. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,20, na mýtném v Itálii zaplatíte € 66,90 a na mýtném ve Francii € 19,40. To samé při cestě zpět. Je to něco přes 1600 km, na přespání to tedy je. Doporučujeme hledat ubytování přes Booking podle Vašich preferencí. Záleží také na tom kdy vyjedete, jak často budete zastavovat atd. Levnější na poplatcích, ale o 200 km v jednom směru delší, je trasa přes Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Lyon - Aix-en-Provence. V Německu se mýtné neplatí a ve Francii zaplatíte € 66,70, to samé při cestě zpět. Uvedene trasy jsou definované hlavními směry.