Úvod JAK ŽIJEME 2002

Květina Náš život je velice aktivní a pestrý. Jakmile je pěkné počasí a chvilka času, vyrazíme někam na výlet nebo někam za zábavou. Jsou úseky života důležité a zajímavé i ty méně důležité a méně zajímavé. Na této stránce zachycujeme část převážně těch prvních, alespoň z našeho pohledu. Zajímá Vás, kam jsme chodili na výlety v letech 1977 až 1991? Nahlédněte do turistické kroniky.

2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002    2001    2000    1999

Point

Prosinec 2002. Den před Silvestrem oslavil taťka 33. narozeniny. Gratulujeme! Fotografii dortu najdete zde.

Sněhulák Prosinec 2002. Letos byla Zima o vánocích k dětem štědrá a nadělila jim hromadu sněhu. Toho hojně využily nejenom k sáňkování a k bobování. Pod okny si postavily také velkého sněhuláka. Ráno však na ně čekalo velké zklamání. Nějaký vandal jim sněhuláka rozkopal. A tak se vydali k babičce na zahradu, kde na ně čekal další velký sněhulák, kterého jim už nikdo, kromě slunečních paprsků, nerozbije. Knoflíky z uhlíků, nos z mrkve, kolem krku taťkovu šálu a na hlavě taťkovu čepici, v ruce metličku ze smrčku. To je na nějaký čas nová ozdoba babiččiny zahrádky.

Dárečky Prosinec 2002. Začaly nejkrásnější svátky v roce - Vánoce. Už v sobotu jsme šli všichni společně koupit kapra. Velký šupináč se nám čvachtal ve vaně až do neděle, kdy musel uvolnit místo Kamilce a Lukáškovi, aby se mohli vykoupat. Na štědrý den ráno, když se Kamilka s Lukáškem probudili, našli nazdobený stromeček, který přinesl Ježíšek, když spali. Lukášek rozrušením v poledne ani neusnul. Už se s Kamilkou nemohli dočkat, až Ježíšek přinese dárečky. Po štědrovečerní večeři využil Ježíšek jejich malé nepozornosti, když si v koupelně umývali ruce, a obskládal stromeček dárečky. Rozbalo se až do večera.

Point

Dýně Prosinec 2002. V listopadu se Kamilka zúčastnila výtvarné soutěže "Svátek podzimu - strašidla z dýní". Nakreslila strašidlo z dýně podle své fantazie a předala ho porotě v Informačním a kulturním středisku. Porota soutěž v prosinci vyhodnotila. Kamilka vyhrála ve své kategorii a obdržela diplom a malý dáreček. Obrázel byl otištěn v Bučovických novinách. Z Kamilky se stává malá malířka.

Nadílka Prosinec 2002. Už ve čtvrtek ráno Mikuláš oznámil, že večer přijde navštívit Lukáška s Kamilkou. Když se děti probudily, našly na okně vylepené jeho obrázky. Nakonec se Mikuláš někde zpozdil a poslal místo sebe čerta. Ten měl na rozdíl od Mikuláše času habaděj. Věděl o dětech naprosto všechno - kdy zlobily, kdy byly hodné, jak se učí ve škole, jak poslouchají ve školce. Když zarecitovaly básničku a slíbily, že příští rok budou zase hodné, předal jim tak jako každý rok obrovskou nadílku.

Mikuláš Prosinec 2002. V neděli byli Lukášek s Kamilkou na Mikulášské besídce pro všechny hodné děti v Žarošicích, kam je pozval osobním dopisem sám Mikuláš. Nejdříve jim hodný strýček promítl pohádku o kouzelnickém učni Harry Potterovi a jeho dobrodružství s kamenem mudrců. Potom se přišel Mikuláš se svou družinou přesvědčit, zda byli celý rok hodní a poslouchali maminku a tatínka, že nezlobili a učili se ve školce a ve škole. A protože to byla pravda, nedostali pytlík uhlí a shnilou řepu, ale dáreček plný pamlsků. Závěrem si zatancovali na malé dětské diskotéce.

Point

Dort Listopad 2002. Posledního listopadu oslavil náš Lukášek narozeniny. Narodil se přesně před třemi lety ve 22:51 hodin. Maminka mu upekla nádherný dort, který tentokrát představoval budík. Na velké oslavě dostal mnoho dárečků, ze kterých měl obrovskou radost. Od prosince začne chodit pravidelně do školky a maminka do práce. Nějak ty tři roky rychle uběhly. Gratulujeme k narozeninám!

Listopad 2002. Další nedělní odpoledne jsme strávili ve Slavkově u Brna, kde se uprostřed města nachází nádherný zámek. Slavkovský zámek byl postaven kolem roku 1700 v barokním slohu. V roce 1805 zde po slavkovské bitvě uzavřel příměří Napoleon Bonaparte. Neopoměli jsme si prohlédnout přilehlou francouzskou zahradu o rozloze 15 hektarů, s četnými vzácnými stromy, se čtyřmi bazény s vodotrysky a 47 plastikami postav z antických bájí. Kamilce a Lukáškovi se nejvíce líbila dvě velká děla z napoleonské bitvy, vystavená na nádvoří.

Point

Listopad 2002. Jedna nádherná podzimní neděle nás přímo vyzývala k vycházce. Navštívili jsme náš starý známý vyškovský zookoutek, kde je v každém ročním období vždy něco nového k vidění. Nedávno narozená selátka čínských prasat jsme zatím ještě neviděli, ostatní letošní přírustky většinou ano - hříbata fjordských koní, telata afrického skotu Watussi, uherského skotu, buvolů a gayalů, mnoho kůzlat a jehňat. Největším lákadlem vyškovského zookoutku je Babiččin dvoreček, kde jsme se procházeli mezi volně pobíhajícím i polehávajícím domácím zvířectvem z celého světa.

Materiál Říjen 2002. V polovině října jsme dokončili jednu důležitou etapu stavby našeho domu. Dokončili jsme obvodové zdivo a stropy. Nad celým domem pak vyrostla velká střecha, která ho chrání před deštěm. Voda, kterou zachytí, pak putuje žlaby a svody do městské kanalizace, odtud do čističky, potom do řeky Litavy, Svratky, Dyje, Moravy, Dunaje a nakonec skončí v Černém moři.

Září 2002. Maminka oslavila 27. narozeniny. Gratulujeme!

Point

Povodně Září 2002. Třináctého září jsme se vypravili na bučovické náměstí, kde se uskutečnil další zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Akce nazvaná "Plyšový had solidarity" začala úderem 18. hodiny. Vzali jsme si s sebou plyšové hračky pro děti postižené katastrofálními záplavami. Za účasti komisaře jsme pak vytvořili nejdelšího plyšového hada a spočítané plyšáky jsme pak věnovali dětem, kterým jejich plyšáčky vzala voda. Celkem jich bylo 936, což na zápis do Guinnessovy knihy rekordů stačilo. Akce byla zakončena ohňostrojem. Po skončení se v místním kostele konal charitativní koncert Boba Frídla a Vinařských romantiků, jehož výtěžek směřoval opět do zatopených oblastí. Kamilka po čase dostala dopis od kamaráda Pepy, který dostal jejího plyšáka. Certifikát o vytvořeném rekordu najdete zde.

Srpen 2002. Na druhou letošní dovolenou jsme odjeli do rakouských Alp, do okolí města Salzburg. Bydleli jsme v krásném penzionu v Gosau, přímo pod horou Dachstein. Celý týden jsme vyráželi do Salzburgerlandu, kde se nachází mnoho zajímavostí - množství lanovek, soutěsek, vodopádů, muzeí, hradů, a především všudepřítomná krásná horská příroda. Z naší dovolené jsme připravili podrobnou reportáž s množstvím originálních fotografií.

Point

Srpen 2002. V Brankovicích se konala chovatelská výstava drobného zvířectva. A tak jsme se tam vydali, abychom si prohlédli různé druhy králíků, slepic, kohoutů, holubů a krůt. Z větších pak prasata, ovce a lišky. Zajímavá byla terárijní expozice, ve které se na víkend zabydleli hadi, želvy, leguán a další neznámí živočichové. Výlet se nám vydařil. Určitě se na výstavu příští rok zase vypravíme.

Internet Srpen 2002. Po třech měsících jsme se opět přestěhovali. Tentokrát na Internetu. Na volny.cz nám začalo být těsno a tak jsme si zaregistrovali vlastní doménu a na tuto jsme přestěhovali naše www stránky. Nyní nás najdete na http://www.rehurek.cz. Původní www adresa http://www.volny.cz/rehureks bude stále platná, návštěvníky budeme automaticky přesměrovávat na novou adresu. Věříme, že díky tomuto kroku, Vám budeme moci přinášet ještě více informací. Přidejte si naši adresu mezi oblíbené položky. Nastavte si naši adresu jako Domovskou stránku.

Srpen 2002. Náš další výlet jsme si naplánovali opět do Moravského krasu. Prohlédli jsme si jeskyni Balcarku, kterou tvoří podzemní bludiště chodeb, puklin a dómů. Bludiště je vytvořeno ve dvou patrech, která jsou spojena vysokými dómy. Nejkrásnější částí této jeskyně byla Galerie. Pěkný byl také Velký dóm s Korálovým a Leknínovým jezírkem. Po prohlídce jeskyně jsme se přemístili do obce Vavřinec, místní části Veselice. Nedávno zde byla vystavěna základnová stanice GSM operátorů, která je pojata jako vyhlídková věž. Z rozhledny Podvrší byly výhledy na celý Moravský kras i do méně i více vzdálených lokalit.

Point

Srpen 2002. Pěkné počasí nás vylákalo na výlet do Chřibů. Vyšli jsme z Koryčan po zelené značce na Vršavu (500 m.n.m.). Odtud jsme pokračovali ke zřícenině hradu Cimburk, který byl postavený v letech 1327-1333. Zásoby tekutin jsme doplnili U mísy a po červené značce jsme vystoupali ke Kazatelně. V tomto skalním útvaru jsou vysekané schůdky nahoru, kde se nachází malá plošinka s křížem. Je odtud nádherný výhled dolů na zříceninu Cimburku a na Koryčanskou nádrž. Pěkný výhled byl rovněž na Vršavu. Tady jsme se napojili na zelenou značku a přes horu sv. Klimenta, kde byly základy dřívějšího kostelíka, novodobá kaplička a jen 17 let stará zvonkohra, jsme došli k Zavadilce. Odtud jsme sešli po žluté značce zpět do Koryčan.

Červenec 2002. Sloupsko - šošůvské jeskyně jsou nejdelším jeskynním systémem v České republice. A právě v těchto končinách jsme se poslední červencovou neděli pohybovali. Hned u vstupu do jeskyně nás zaujal skalní útvar zvaný Hřebenáč, který zrovna zdolávalo několik horolezců. Pak už jsme se ponořili do tmy a téměř stoprocentní vlhkosti. Hodinová trasa vedla přes Nicovou jeskyni, Eliščinu jeskyni, U Řezaného kamene, Stupňovitou propast, Trámovou jeskyni, Stříbrnou chodbu a prohlídku jsme zakončili v jeskyni Kůlna, kterou už v pravěku obýval pračlověk. Po prohlídce jsme se přemístili nad propast Macocha a udělali jsme si vycházku ke Kateřinské jeskyni a Skalnímu mlýnu, odtud jsme šli Suchým žlebem k Punkevní jeskyni a k Čertově brance. Vystoupali jsme k dolnímu a k hornímu můstku, odkud byly nádherné pohledy do propasti Macocha. Tady jsme náš výlet zakončili.

Point

Bakalík Červenec 2002. Poslední červencovou sobotu se konala v Rousínově na náměstí velkolepá silácká a rocková show STRONGMAN. Samozřejmě jsme nemohli chybět. Své silácké kousky zde předváděl Jaromír Bakalík z Tučap, který se pokusil popotáhnout 55 tun vážící nákladní techniku. Bohužel při prvním pokusu přetrhl silný řetěz a lehce se zranil. V dalších pokusech byla jeho snaha marná. Ve svých programech vystoupili i další rousínovští odchovanci: juniorský mistr světa v kulturistice František Huf, mistr Evropy a vicemistr světa v kulturistice Radek Suchomel, mistr Moravy a vicemistr České republiky v boxu v těžké váze Libor Leznar. V doprovodném programu vystoupily rockové a folkové skupiny, taneční skupina a cvičitelky aerobicu. Celé odpoledne komentoval moderátor rádia Kiss Hády Robert Hégr.

Červenec 2002. Při cestě od Uherského Hradiště směrem na Brno, leží pohoří Chřiby, kterému vévodí již z dálky viditelný hrad Buchlov, postavený na sklanatém hřebeni někdy v polovině 13. století. Hned na vedlejším kopci se nachází další dominanta, kaple sv. Barbory, ve které je hrobka majitelů hradu. Právě hrad Buchlov byl cílem našeho dalšího výletu. Obdivovali jsme několik jeho nádvoří a zdejší raritu - strom zasazený kořeny nahoru. Po prohlídce hradu jsme se prošli na druhý kopec ke kapli a odtud jsme sešli do Čertova sedla. Pak jsme pokračovali k rozcestí pod kaplí, kde nám zkřížila cestu velká užovka, a zpět na Buchlov.

Point

Červenec 2002. Další naše výprava směřovala na Severní Moravu k Litovli. Na kopci nad malým městečkem zde stojí rytířský hrad Bouzov. Hrad byl postaven někdy na přelomu 13. a 14. století a prvním písemně dochovaným majitelem byl Búz z Bouzova. S největší pravděpodobností se na hradě Bouzově narodil i český král Jiří z Poděbrad, protože jeho otec Viktorín na Bouzově prokazatelně sídlil. V okolí Bouzova se nacházejí jeskynní systémy Javoříčské a Mladečské jeskyně. První jmenované jsme navštívili a při hodinové prohlídce jsme obdivolali jejich krásy. Seznámili jsme se i s jediným obyvatelem - netopýrem, kterých tu žije přes tisíc.

Červenec 2002. První červencový víkend začal už v pátek. Těchto tří volných dnů jsme naplno využili a vyrazili jsme na Slovensko pod nejvyšší vrchol Malých Karpat, k vodní nádrži Buková pod Zárubami. Spali jsme pod stanem v kempu. Počasí se vydařilo, takže jsme se většinu času koupali. Druhý den dopoledne jsme navštívili nádherný zámek Smolenice a nedalekou jeskyni Driny. Třetí den jsme věnovali návštěvě Bratislavy. Prohlédli jsme si ZOO, Dunaj s mosty, historické město, Devín a soutok Moravy s Dunajem. Z cesty jsme pro Vás připravili podorbnou reportáž.

Point

Dort Červen 2002. Konec června byl pro Kamilku dvojnásobně významný. Ukončila první třídu základní školy v Rousínově a dostala svoje první opravdovské vysvědčení, kde byly oznámkované všechny předměty samostatně. Od vrchu dolů to byly samé jedničky. V září už bude chodit do druhé třídy v nové škole v Bučovicích. Hned po vysvědčení ji čekala další událost. Oslavila 7 let. Gratulujeme!

Balóny Červen 2002. Lukášek a Kamilka strávili Den dětí od rána do večera v autě při cestě z Itálie. Vynahradili jsme jim to následující víkend, kdy se konalo zábavné dětské odpoledne na Základní škole v Bučovicích. V mnoha soutěžích, ve kterých soutěžili s dětmi i rodiče, se vyřádili do sytosti. Na závěr vyměnili nastřádané body za hodnotné ceny.

Květen 2002. Nastal den "D" a my jsme v polovině května vyrazili na svou zatím nejvzdálenější dovolenou. Cílem bylo městečko Praia a Mare na jihu Itálie v Kalábrii. V krásném prostředí u azurově modrého moře a na prosluněných oblázkových plážích jsme strávili nádherné dva týdny. Nejenže jsme se koupali a slunili u azurově modrého moře omývající oblázkové pláže, ale také jsme podnikali výlety do okolních městeček a do národního parku Pollino. Z naší cesty jsme pro Vás připravili podrobnou reportáž.

Point

Stěhování Květen 2002. Druhého května nastal jeden z významných dnů v našem životě. Přestěhovali jsme se z Rousínova do Bučovic. Pronajali jsme si krásný byt v centru města. Bude naším domovem do doby, než postavíme náš vlastní dům. K němu to máme kousek, jen několik minut chůze. Samozřejmě se tato změna promítne i v našich aktivitách. Výlety do Drahanské vrchoviny vystřídají výlety do Ždánického lesa a k www stránkám Rousínovsko přibudou i www stránky Bučovicko.

Šeřík Duben 2002. Poslední dubnový podvečer se v Bučovicích konal tradičně Předmájový večerní výšlav aneb Noční pochod. Letos jsme šli poprvé všichni. Trasa 5 km vedla od DDM do Čerčína a k hájence, kde byla kontrola. Odtud pokračovala kolem vysílačů a sportovního areálu v Hájku zpět k DDM. V cíli jsme si opekli špekáčky a každý jsme obdrželi pamětní diplom.

ZOO Duben 2002. Jako každý rok, i letos jsme navštívili vyškovský zoopark, kde probíhaly oslavy Dne Země. Svou přítomností jsme vyjádřili vztah k ochraně životního prostředí a přírody. Přesně ve 14:00 hodin se rozezněly budíky stejně jako ve všech zapojených ZOO v celé republice i na celém světě. Byla to výzva k ochraně přírody "Lidé vzbuďte se!" Senátor Dočekal a poslanec Šustr pokřtili nově narozená zvířata, folková skupina Pepy Čápa se postarala o hudební doprovod. Největší atrakcí pro malé návštěvníky byla nově otevřená keramická vesnička pro králíky a morčata. Kamilka se zúčastnila pěvecké soutěže, ve které obsadila třetí místo.

Point

Článek Duben 2002. Vyškovské noviny o nás v posledních týdnech psaly dost často. Naposledy zveřejnily naši reakci na jejich článek o stránkách Rousínovsko. Vzhledem k tomu, že i tentokráte měly problém s přesnými informacemi, najdete naši reakci zde. Doufáme, že je to poslední zmínka o tomto plátku v této souvislosti.

Peníze Duben 2002. Počasí se trochu pokazilo a tak jsme místo do přírody vyrazili za zábavou. Cílem naší cesty bylo Obchodní centrum Futurum v Brně, kde se konalo zábavné odpoledne v režii rádia Kiss 88.3 fm Hády. Hlavním bodem programu byla šou Petra Rychlého a jeho "Rychlý prachy". Dvě hodinky ve svižném tempu plné humoru stály skutečně za to. Opodál byla instalovaná věznice, kde vrcholila desetidenní soutěž rádia Kiss Hády "Vyhoďte ho z basy ven". 10 vězňů se dobrovolně nechalo zavřít do "basy" a bylo zde deset dnů nonstop na očích veřejnosti a v přímém internetovém přenosu s jediným cílem: zůstat v base až do konce soutěže. Každý den byl spoluvězni vybrán jeden vězeň a vyhozen z basy ven. Poslední se stal vítězem a získal výhru v hodnotě 200 tisíc korun.

Článek Duben 2002. Po článku o našich stránkách vyšel ve Vyškovských novinách v následujícím čísle další článek, zabývající se tentokrát další naší aktivitou, stránkami o Rousínovsku. Bohužel však článek byl zveřejněn bez našeho vědomí a schválení. Jak už to chodí v takových situacích, obsahoval citace, které nikdy z našich úst nezazněly. Naši reakci na tento článek najdete zde. Toto prohlášení jsme rovněž zaslali do Vyškovských novin s žádostí o zveřejnění tiskové opravy.

Point

Žabka Březen 2002. Poslední březnový den probíhala v Centru kultury Armády České repubiky ve Vyškově soutěž "Miss Žabka" okresu Vyškov. Soutěže se zúčastnila i naše Kamilka v kategorii 6-12 let. Úvodní rozhovor a volnou disciplínu, kde přednesla básničku, zvládla na jedničku. V promenádě se jí trochu nepodařilo sladit pohyby. I přes toto malé zaváhání obsadila druhé místo a stala se 1. vícemiss Žabka okresu Vyškov. Lukášek nelenil a ve vložené disciplíně pro chlapce s přehledem vyhrál taneční soutěž. Během odpoledne se bylo na co dívat. Kromě hlavních soutěží Miss Žabka probíhaly i drobné sportovní soutěže, vystoupení kouzelníka, představení skupiny historického šermu a losování tomboly.

Březen 2002. Nádherného velikonočního počasí jsme využili hned ke dvěma vycházkám. Dopoledne jsme navštívili Slavíkovice, kde se nachází barokní kaple sv. Jana Nepomuckého z roku 1728. Na místě, kde Josef II v roce 1769 vyoral brázdu, zřídili moravští stavové v roce 1835 pomník. Nedávno byl památník obnoven. Odpoledne jsme vystoupali kolem Kroužeckého dvora na nejvyšší vrchol v okolí Urban (321 m.n.m.). Odtud je nádherný výhled do širokého okolí. Na severozápadě se rozprostírá Drahanská vrchovina, na jihovýchodě Ždánický les. Kaple kousek od vrcholu pochází z roku 1712.

Point

Článek Březen 2002. Nedávno se na nás obrátila redakce Vyškovských novin s tím, že se jim zalíbily naše stránky, o kterých by chtěli informovat své čtenáře. Slovo dalo slovo a jednoho dne nás navštívila paní redaktorka, se kterou jsme si povídali o našich stránkách a o naší rodině. Z rozhovoru vznikl článek, který vyšel 29. března ve Vyškovských novinách č. 13. Více informací najdete zde. Originál článku zvětšíte do samostatného okna kliknutím sem

Březen 2002. TOM Kačeny Rousínov uspořádal již 27. ročník Jarního pochodu Drahanskou vrchovinou, na kterém jsme samozřejmě nemohli chybět. Start byl v Rousínovci v hospodě U Hoblíka. Odtud jsme se vydali na 8 km dlouhou trať přes Královopolské Vážany do Vítovic. Krásnou přírodou Drahanské vrchoviny jsme přešli kolem hájenky ke kontrole na Horce. Tady byl připraven zábavný program pro děti. Kamilka soutěžila a Lukášek obdivoval koně, na kterých se děti vozily. Opekli jsme si špekáčky a pokračovali přes Královopolské Vážany zpět do Rousínovce. V cíli jsme dostali pěkný pamětní list.

Point

Auto Bayer Březen 2002. Od 8. do 10. března 2002 probíhaly u všech prodejců Volkswagen dny otevřených dveří při příležitosti uvedení na trh nového medelu VW Polo. My jsme si samozřejmě nenechali tuto skvělou podívanou ujít. Zavítali jsme do autosalonu Auto Bayer ve Slavkově u Brna. Zde probíhala ještě další premiéra - otevírali novou prodejní halu. Bylo se skutečně na co dívat. Nové Polo s atraktivním designem a zajímavými parametry ve své třídě zde předváděli v mnoha barevných provedeních. Nechyběla zkušební jízda, soutěž pro děti a malé občerstvení. A samozřejmě tradičně přátelská atmosféra a ochotní zaměstnanci autosalonu.

10000 Březen 2002 - Dne 5.3.2002 ve 14:21:49 přistoupil na naše www stránky desetitisící návštěvník. Stalo se tak přesně po dvou letech od jejich umístění na Internet. Přitom většina přístupů byla zrealizovaná od poloviny roku 2001, kdy jsme sledovali zvýšený zájem o naše stránky ze strany široké veřejnosti. Jsme velice potěšeni tímto zájmem. Každý přístup a každý e-mail, který od Vás obdržíme, nás přesvědčují o tom, že naše práce není zbytečná. Současně nás to zavazuje stránky neustále zdokonalovat a aktualizovat. Věříme, že když nás opět navštívíte, najdete na našich stránkách mnoho zajímavých informací, které využijete, nebo se jen nad nimi usmějete. Děkujeme Vám za Vaše návštěvy a za Vaše e-maily.

Maškarní bál Únor 2002 - V neděli jsme doma nastrojili nádhernou princeznu a udatného prince. Je plesová sezóna a tak naše cesta směřovala na letos už druhý maškarní bál. Tentokrát byl v moderátorské režii klauna s velkým červeným nosem. Princezna Kamilka soutěžila v několika disciplínách - taneční soutěž, jízda zručnosti na mikrokoloběžce atd. Jen tak mimo soutěž si veřejně zarecitovala i svoji úspěšnou básničku Ahoj léto. Princ Lukášek dělal princezně Kamilce tančícího společníka. Na závěr bálu se na každého usmálo štěstí v tombole.

Point

Medaile Únor 2002 - Kamilka se zúčastnila školního kola recitační soutěže, do kterého postoupila po vítězství ve třídním kole. Bezchybně zarecitovala básničku "Ahoj léto", kterou dva týdny poctivě pilovala. Obsadila třetí místo ve své kategorii.