Úvod JAK ŽIJEME 2001

Květina Náš život je velice aktivní a pestrý. Jakmile je pěkné počasí a chvilka času, vyrazíme někam na výlet nebo někam za zábavou. Jsou úseky života důležité a zajímavé i ty méně důležité a méně zajímavé. Na této stránce zachycujeme část převážně těch prvních, alespoň z našeho pohledu. Zajímá Vás, kam jsme chodili na výlety v letech 1977 až 1991? Nahlédněte do turistické kroniky.

2010    2009    2008    2007    2006    2005    2004    2003    2002    2001    2000    1999

Point

Prosinec 2001 - Tatínek oslavil 32. narozeniny. Gratulujeme.

Listopad 2001 - Lukášek oslavil druhé narozeniny. Gratulujeme.

Září 2001. Poslední sobotu v září jsme se zúčastnili dálkového pochodu "Bučovická padesátka". Zvolili jsme si trasu dlouhou 11 km. Z Bučovic jsme vystoupali do obce Černčín a odtud ještě výše k černčínské hájence, kde byla kontrola. Odtud jsme sešli Černeckým hájkem dolů do Nevojic (úsek zde byl velice špatně značený, přesto jsme nezabloudili) a podél říčky Litavy jsme se vrátili přes Vicemilice zpět do Bučovic. V cíli jsme dostali pěkný pamětní list. Krásný slunečný den jsme zakončili sběrem hub. Donesli jsme plný košík a až do večera jsme ho zpracovávali.

Point

Září 2001. Maminka oslavila 26. narozeniny. Gratulujeme!

Září 2001. Kamilka šla poprvé do školy. Od 3. září je žákyní 1A třídy.

Srpen 2001. Na druhou dovolenou jsme vyrazili do Domažlic. Odtud jsme podnikali výlety do okolí - do Českého lesa a na Šumavu. Navštívili jsme nádherné Černé a Čertovo jezero, v Německu pleso pod Velkým Javorem, vystoupili jsme na horu Pancíř a vrchol Čerchov, historii jsme si připomenuli u zřícenin hradů Netřeb a Rýzmberk, chodskou minulost pak ve vesnicích Trhanov, Draženov, Klenčí, Újezd a Chodov. Dalšími zajímavými místy byla Americká zahrada a Rusalčino jezírko, které inspirovalo Jaroslava Kvapila k napsání libreta k opeře Rusalka. V parných dnech jsme se koupali v přírodním koupališti na Babyloně.

Point

Srpen 2001. Počasí se vydařilo a tak jsme vyrazili na výlet do Moravského krasu. U Skalního mlýna jsme nasedli na silniční vláček a nechali jsme se dovézt k Punkevní jeskyni. Odtud jsme šli kolem Čertovy branky nahoru k propasti Macocha. Stejnou cestou jsme se vrátili zpět. Pro Lukáška byla zážitkem především jízda vláčkem, pro Kamilku pak pohled na lanovku spojující vchod do Punkevní jeskyně s Útulnou u Macochy.

Srpen 2001. Konečně k nám dorazilo dlouho očekávané teplé počasí a s ním i možnost koupání. Téměř každý víkend trávíme v Jedovnici u rybníka Olšovce, kde jsou podmínky téměř ideální. Do vody se dostanete pohodlně po schodech, dno je vysypané pískem do dostatečné vzdálenosti, čisté travnaté pláže nejsou přeplněné, pro děti jsou připraveny skluzavky do vody a dětská hřiště. Vše samozřejmě zcela zdarma. Za poplatek je možné zapůjčit loďku nebo šlapadlo. Bližší informace o Jedovnici naleznete zde.

Point

Červenec 2001. Každý rok se taťka setkává se svými spolužáky z vysoké školy. Tentokrát vzali s sebou i své rodiny a strávili víkend v Okrouhlíku u Jihlavy. V sobotu jsme se ubytovali a prohlédli si Okrouhlík a okolní rybníky. Hlavním bodem celé akce bylo večerní grilování. U dobrého grilovaného kuřecího a vepřového prolévaného pivem si bylo dlouho do noci o čem povídat. Když děti ráno v šest zavelely stávat, vrátili jsme se zpět do reality. Po snídani jsme vyrazili do Jihlavy, kde jsme si prohlédli tamní zoologickou zahradu. Téměř všechna zvířata byla za sklem na dosah. Překvapil nás pěkně upravený dětský koutek, kde se Lukášek s Kamilkou dokonale vyřádili.

Červen 2001. Kamilka oslavila 6. narozeniny. Gratulujeme!

Červen 2001. Už je tu opět čas dovolených. Na první jsme vyrazili do Jižních Čech na Lipenskou přehradu. Během týdne jsme navštívili snad všechny zajímavosti tohoto kraje. Unikátním dílem je Schwarzenberský plavební kanál spojující povodí Vltavy a Dunaje. Jeho dokonalost jsme obdivovali jak z české, tak i z rakouské strany. Navštívili jsme zajímavá místa kolem Lipna - Horní Planou, Černou v Pošumaví, Frymburk, Lipno nad Vltavou, Vyšší Brod, Novou Pec, Přední a Zadní Zvonkovou. Výlety jsme podnikli i ke vzdálenějším hradům a zámkům v Rožmberku, v Českém Krumlově a v Hluboké nad Vltavou. Celý den jsme strávili i v Boubínském pralese. Z rakouské strany jsme navštívili Schwarzenberg, Sonnenwald a Sankt Oswald - místa úzce spojená s plavebním kanálem. Krásný výhled na celé Lipno nám poskytla rozhledna Moldaublick.

Point

Zahrada Červen 2001. V neděli jsme pokračovali v oslavách Dětského dne v Bučovicích. Dopoledne se Kamilka zúčastnila velkých cyklistických závodů v zámecké aleji. Ve třech disciplínách prokazovala svou rychlost a zručnost - klasický závod, jízda zručnosti a slalom. Dnes se ji nedařilo jako loni, skončila až osmá. Cenu si však vybrala nádhernou - dřevěné pexeso. Odpoledne se přesunuly soutěže do zámecké zahrady. Tady Kamilka plnila úkoly, za jejichž splnění vždy dostala nějakou sladkost a obrázek s pokémonem. Svezla se na koni a zaskákala si na hradě. Na letošní Den dětí bude dlouho vzpomínat.

Farma Červen 2001. Oslavy Dětského dne jsme zahájili v sobotu dopoledne na farmě Bolka Polívky v Olšanech. Tradičně zde byl připraven kvalitní program. Kamilka procházela 50-ti soutěžními disciplínami a za vysoutěžené groše si nakoupila pamlsky v dětském obchodě. Za to, co zbylo, se svezla na kolotoči. Lukášek zase obdivoval do detailu propracovaný model parní lokomotivy, koně, závody chrtů, psí spřežení, vystoupení Standy Hložka a mnoho dalších atrakcí. Po obědě Kamilka pokračovala v soutěžení na Dětském dnu ve Vyškově a v podvečer jsme všichni navštívili cirkus Andres ve Slavkově. První červnová sobota byla skutečně nabitá.

Květen 2001 Další náš výlet směřoval do Drahanské vrchoviny. Cílem naší cesty bylo sedlo pod vrcholem Kalečník (505 m.n.m.). Z Rousínova jsme se vydali po červené značce přes Královopolské Vážany do Vítovic. Odtud jsme Vítovickým údolím kolem Vítovického potoka vystoupili do sedla pod Kalečníkem. Po žluté značce jsme pokračovali kolem Červeného vrchu (535 m.n.m.) na rozcestí U tří javorů v Olšanském lese. Po modré jsme sestoupili do Olšan a přes Habrovany jsme se vrátili zpět do Rousínova. Celkem jsme ušli 20 km.

Point

Květen 2001. Po několika deštivých dnech se v neděli opět vyčasilo. Vyrazili jsme na výlet do okolí. Z Rousínova jsme se vydali přes Kroužecký dvůr na kopec Urban s kapličkou a dvěma vysílači. Odtud byl nádherný výhled do okolí - jižně na Ždánický les, východně na Chřiby, severně na Drahanskou vrchovinu a západně na Slavkovské bojiště. Odtud jsme sešli dolů na poutní místo Lutršték a přes Borky a Kroužek jsme se vrátili zpět do Rousínova. Celkem 13 km dlouhý výlet se nám vydařil.

Farma Květen 2001. O víkendu jsme navštívili farmu Bolka Polívky v Olšanech. V nádherném prostředí na úpatí Drahanské vrchoviny jsme si prohlédli celý areál včetně koní. Pak jsme se vydali do Olšan, ve kterých se točil film "Kurvahošigutentag". Pro Lukáška byl největším zážitkem místní rybníček s malými kapříky a na farmě vrtulník, zřejmě přichystaný pro zájemce o vyhlídkové lety. Kamilka se od této chvíle začala soustavně těšit na Dětský den, který zde za měsíc jako pravidelně každý rok proběhne.

Květen 2001. Cílem naší další vycházky byl Rousínov - městečko v okrese Vyškov. Malým okruhem po Novém a Starém Rousínově jsme si prohlédli především místní památky. Kostel sv. Máří Magdaleny v Novém Rousínově a kostel sv. Václava v Rousínovci, dále starou radnici a rodný domek Františka Sušila. U nádraží jsme si prohlédli památník připomínající císaře Josefa II, který zde vlastnoručně vyoral brázdu. Historie tohoto téměř 800 let starého města na nás dýchla především v místech, kde se původně nacházela Židovská obec - blízko centra Nového Rousínova.

Point

Žába Květen 2001. Odpoledne 1. května jsem se vydali na okraj Moravského krasu do lokality zvané Pod hádkem. Je zde malá vodní nádržka a nádherné prostředí. Všude kolem bylo plno žab. Lukášek je se zájmem pozoroval a naučil se říkat kvá kvá. Jeho slovník se opět rozrostl. Kamilka se vyřádila na dětském hřišti. Chtěli jsme se podívat k blízským Ochozským jeskyním. Po cestě se však nedalo s Lukáškovým "golfáčem" jet, tak jsme se po chvíli vrátili zpět.

Květen 2001. První květnový den se vydařilo počasí, teploty se pohybovaly kolem 25 stupňů. Rozhodli jsme se strávit prvomájové dopoledne ve Vyškově v zámecké zahradě, kde se konal 1. máj se sociálními demokraty. Byl zde bohatý program jak pro děti, tak i pro dospělé. Viděli jsme ukázku aerobiku, folkovou skupinu TO DOPADNE, skupinu historického šermu ARMET, ukázku country tanců, ukázku bojových umění a vystoupení zpěváka MANNYHO PORTA. Kamilka si zasoutěžila v několika disciplínách a vyhrála několik sladkostí.

Point

Sportovní areál Duben 2001. Poslední den v dubnu se rozhodli taťka s Kamilkou strávit v Bučovicích na akci Předmájový večerní výšlap aneb Noční pochod. Protože se pochod konal v podvečer, vyrazili jen na trasu 5 km. Od DDM vedla trasa nad Bučovice, odkud byl výhled na nově budovaný sportovní areál, dále k GSM vysílačům a k černčínské hájence. Z hájenky šli do vesničky Černčín a odtud dolů chodníčkem zpět do Bučovic. Na závěr si u ohně opekli špekáčky. A tak jsme vlastně i my páleli čarodějnice.

Budík Duben 2001. Stejně jako v loňském roce jsme se zúčastnili oslav Dne Země v ZOO koutku ve Vyškově. Přesně ve 12:00 hodin se rozezněly budíky. Tímto zvoněním byla odstartována v mnoha ZOO světa kampaň Evropské asociace zoologických zahrad a akvárií s názvem "Zastavte jatky v afrických pralesích", zaměřená na omezení až úplné zastavení lovu divokých zvířat pro maso. V rámci kampaně proběhla petiční akce, která měla za cíl shromažďovat podpisy proti ilegálnímu obchodu s masem divokých zvířat.

Cirkus Duben 2001. Do našeho městečka zavítal cirkus Prince. Samozřejmě jsme i my nemohli chybět pod jeho stanovou plachtou a se zatajeným dechem jsme obdivovali umění cirkusových umělců. Viděli jsme drezuru několika cvičených zvířat: divokých koz, velbloudů, psů, poníků, lam a holubic. Zajímavé bylo vystoupení artisty na pružných lanech, stejně tak i veselé kousky klauna Boba. Bobo předváděl nejen vtipné kousky, zvládl i artistické vystoupení na žebříku. Pěkné bylo vystoupení žonglérů a kouzelníka.

Point

Prase Duben 2001. Babička s dědou nás pozvali na zabíjačku. Brzy ráno jsme byli připraveni před chlévem, aby jsme se zúčastnili této malé rodinné slavnosti. Po rušných chvilkách, než se pašík uklidnil a děda ho skolil dobře mířenou ránou, nastala náročná a současně příjemná práce, jejímž výsledkem byly kromě masa všeho druhu spousta zabíjačkových specialit: pečínka s knedlíkem a se zelím, světlá a tmavá polévka, jitrničky, jelítka, jelítkový prejt, tlačenka, škvarky, sádlo, ovárek, uzené maso a klobásky, zabíjačkový guláš, zabíjačková omáčka, masová paštika, škvarková paštika atd.

Duben 2001 - mezi Brnem a Slavkovem se odehrála jedna z největších bitev 19. století. Francouzská vojska vedená císařem Napoleonem zde 2.12.1805 porazila ruské a rakouské spojence. Byl nádherný jarní den a tak jsem se rozhodli navštívit jedno ze strategických míst této bitvy - Žuráň. Na tomto plochém návrší si císař Napoleon zřídil velitelské stanoviště a řídil odtud první fázi bitvy. Rozmístění vojsk je zobrazeno na plánku bojiště umístěném na leštěném žulovém kvádru. Žuráň poskytuje rozhled na celé bojiště i široko daleko do okolí.

Point

Zámek Únor 2001 - po sněhových bouřích nastalo zase pěkné počasí. Taťka s Kamilkou se vypravili jako každý rok v únoru na Pochod Dlouhého, Širokého a Bystrozrakého do Bučovic. Trasa 10 km vedla k černčínské hájence, odtud dolů remízkem do Vicemilic a kolem říčky Litavy do Bučovic. Kamilka se povozila na koni a otestovala své umění hodem kruhem na tyč. Cestou jsme potkali dvě stáda srnek, která čítala 7 a 13 ks. Dlouho jsme šli po stopě toulavé kočky, až jsme ji nakonec i vystopovali. V cíli jsme dostali pamětní diplom s razítkem pochodu.