GERAS

město s klášterem a přírodním parkem

/  / Tipy na výlety / Rakousko / Dolní Rakousko / Geras

Poloha [mapa]: Rakousko, Niederösterreich, Horn.
Zajímavá místa v okolí: Altenburg, Drosendorf, Hardegg, Langau, Retz, Retzký větrný mlýn, Riegersburg, Rosenburg.
Související:

Už v roce 1153 byl v dolnorakouském Gerasu založen klášter, který je nejsevernějším klášterem v Rakousku. V roce 1620 byl zpustošen a posléze znovu obnoven. V roce 1738 dal Josef Munggenast klášter rozšířit o Novou budovu. Tento barokní klášterní trakt dnes klášteru dominuje. Srdcem kláštera je mramorový sál vyzdobený Trogerovými freskami. Za návštěvu stojí Bylinková zahrada, přímo naproti kláštera. V této bývalé klášterní zahradě roste na 100 léčivých i aromatických bylin a ozdobných rostlin. Nedaleký přírodní park nabízí hodně zážitků pro milovníky přírody a turistiky. Výběhy daňků, jelenů sika a divokých prasat střídají různé zajímavosti - Hubertusova kaplička, akustický kámen nebo např. dřevěný xylofon. Součástí přírodního parku je rybník Langeteich. Geras je oblastí rybníků a rybaření. Je proslulý pořádáním výlovů a přípravou klášterních kapřích a jiných specialit. Každoročně se v Gerasu pořádají začátkem října Bramborové slavnosti, které jsou pro místní mimořádnou událostí. Na této pouliční oslavě nabízí návštěvníkům bramborové pochoutky, produkty z máku a medu, výtečné šťávy, likéry a pálenky. Představují rovněž tradiční umělecké řemeslnictví. Jedním z vrcholů je potom přehlídka oldtimer traktorů, kterých se na slavnostech představí kolem stovky.

Geras a klášter
Klášterní zahrada
Hubertusova kaplička
Dřevěný xylofon
Muflon v přírodním parku
Langeteich
Lavička v přírodním parku
Přírodní park

Tip na výlet: Navštivte přírodní park Geras. U Hubertusova domu si prohlédněte minizoo a pokračujte kolem ohrady s divokými prasaty k Hubertusově kapličce. Tady zahněte doleva a kolem dřevěného xylofonu dojděte k výběhu s muflony a sikami. Po úzké pěšince pokračujte dále parkem k dalším výběhům. Podívejte se k rybníku Langeteich, kde můžete pozorovat vodní ptactvo a ryby. Kolem ohrady se skotem dojdete k labyrintu a polní cestou se starými odrůdami ovocných stromů zpět do lesa k akustickému kameni. Odtud vede naučná stezka o netopýrech směrem k Hubertusově kapličce. Odtud je to už jenom skok zpět k Hubertusově domu.