CHOCHOLÍK

kopec a rozhledna na Drahanské vrchovině

/  / Tipy na výlety / Česko / Jihomoravský kraj / Chocholík

Poloha: [mapa] Česko, Jihomoravský kraj, okres Vyškov.
Zajímavá místa v okolí: Luleč, Rakovecké údolí, Ruprechtov, Zámek Račice, Zámek Troyerstein, Zámek Vyškov.
Související:

Kopec Chocholík (357 m) se nachází nad Drnovicemi, na okraji Drahanské vrchoviny. Rozhledna o celkové výšce 26 metrů zde byla vybudovaná v letech 2010 - 2011. Stojí na místě původní dřevěné stavby z dřevěných kulánů, která se během let rozpadla. Tato trojúhelníková věž má vyhlídkovou plošinu v nadmořské výšce 389,5 metru, ke které je možné vystoupat po 144 schodech. Z ní lze pozorovat nejbližší okolí, ale i vrcholky Beskyd. Na jihozápadě se rozkládá Pálava, na jihu Ždánický les a na jihovýchodě Chřiby. Nejatraktivnější je pohled na východ, kde se rozkládají Hostýnské vrchy. Při dobré viditelnosti lze pozorovat na severovýchodě Beskydy. Pamětníci údajně spatřili z Chocholíku i vrcholky Alp.

Kostel sv. Vavřince v Drnovicích
Drnovice
Drahanská vrchovina
Cesta z rozhledny
Rozhledna Chocholík

Tip na výlet: Z Drnovic jděte od obecního úřadu po žluté turistické značce kolem kostela sv. Vavřince. Za hřbitovem zahněte doleva a jděte mezi poli k rozcestí Pod rozhlednou. Odtud pokračujte po modré turistické značce a po několika desítkách metrů odbočte doleva. Chodníček Vás dovede k rozhledně. Vystoupejte nahoru po 144 schodech. Od rozhledny se vraťte zpět k odbočce a pokračujte po modré turistické značce dolů lesem do Drnovic. U rozcestí Na Žlebu odbočte doleva a pokračujte po zelené turistické značce obcí zpět k obecnímu úřadu.