Úvod / Reportáže / Gargano 2008

DOMŮ

Gargano v našich vzpomínkách a fotografiích

Náš třetí pobyt na Garganu skončil. Po snídani jsme předali delegátce stan a vydali jsme se na dlouhou cestu domů. Vyjet se nám podařilo o půl deváté ráno. Naposledy jsme projeli tunelem pod Monte Saraceno a po SS89 jsme se přibližovali k Manfredonii. V roztrhaných úbočích Promontorio del Gargano jsme hledali opatství Pulsano. Majestátně stojící nad Vallone di Pulsano jsme ho nakonec objevili. Projeli jsme kolem Manfredonie a za chvíli jsme už byli u dálnice A14. Tu jsme však podjeli a napojili jsme se na okružní obchvat Foggie. Ten nás dovedl k SS16, po které jsme jeli až do Termoli. Tato silnice byla v našem směru téměř prázdná. V Termoli jsme na nám už dobře známé čerpací stanici Q8 natankovali plnou nádrž. Na mýtnici jsme si vyzvedli lístek a na A14 jsme vjížděli v 10:30.

Po A14 jsme se rychle přesunuli o několik set kilometrů na sever. Sjeli jsme z ní až na Rimini Nord. Na mýtnici jsme obsluze zaplatili platební kartou mýtné ve výši 20,30 EUR. Napojili jsme se na starou dobrou SS16, která se po několika kilometrech změnila na bezplatnou modrou dálnici s omezením rychlosti na 110 km/h. Po té jsme jeli až k Cesenatico, kde přešla opět ve státní silnici. Na čtyřproudový obchvat Ravenny (modrá dálnice) jsme najížděli ve 14:45. Za Ravennou jsme najeli na SS309, která nás kolem jezer a lagun dovedla do Mestre. Na Tangenciálu jsme najížděli v 17:00. V našem směru byla průjezdná, protisměr blokovala dlouhá kolona kamionů. Během patnácti minut jsme se dostali k mýtnici, kde jsme si opět vyzvedli lístek (označení bran dle způsobu platby).

Za hodinku jsme už spatřili Alpy a o půl sedmé večer jsme opět sjížděli z dálnice. Tentokrát u Gemony, kde jsme na mýtnici zaplatili obsluze platební kartou 7,20 EUR. Po SS13 jsme jeli do nitra Alpského masivu. Údolím říčky Felly jsme kopírovali dálnici A23, která nám každou chvíli zmizela v tunelu nebo na mostě vysoko nad námi. Projeli jsme Tarvisio a v 19:45 jsme překročili italsko - rakouské hranice. Tady se italská SS13 změnila v rakouskou B83. Podjeli jsme dálnici A2 a projeli Arnoldsteinem. Na jeho konci jsme na čerpací stanici Shell natankovali plnou nádrž. Ještě před Villachem jsme se napojili na A2, po které jsme napříč Rakouskem směřovali k České republice. Mezi Grazem a Vídní jsme se prospali v autě na Raststation. Domů jsme přijeli kolem poledne.

- Potřetí na Gargano - Kemp Riccio - Mattinata a okolí - Abbazia Pulsano - Monte Sant´ Angelo - Monte Calvo -
- Džípem pralesem - Pěšky pralesem - Akvapark Ippocampo - Domů - Fotogalerie - Otázky a odpovědi -