Úvod / Komentáře VOLKSWAGEN POLO 4. GENERACE 

Právě před 27 lety, na jaře roku 1975, se v nabídce automobilky Volkswagen objevil model Polo. Během čtvrtstoletí se v několika modelových generacích vyrobilo už 6,5 milionu těchto kompaktních vozů s předním pohonem. 8. března byl v České republice zahájen prodej již čtvrté generace velmi úspěšného vozu. Do boje s konkurencí chce Polo nasadit nejen vysokou kvalitu a bezpečnost, ale také zajímavou cenu. Ta má začínat na 279.900,-Kč za vůz s motorem 1.2 l.

Polo první generace bylo veřejnosti představeno v březnu roku 1975 v Hannoveru. Moderní kompaktní karoserie, velké dveře v zádi, pohon předních kol, prostorný interiér, špičková bezpečnostní výbava a především nízká cena - to vše mělo přitáhnout pozornost co nejširších vrstev zákazníků ke značce Volkswagen. Polo startoval s čtyřválcovým motorem o výkonu 29 kW / 40 k. Skutečným bestsellerem se stal o něco dražší model Polo L s bohatší výbavou. V roce 1976 vyjel VW Polo s výkonnějším motorem o objemu 1.1 l a výkonu 37 kW / 50 k., v roce 1977 pak čtyřdveřový sedan VW Polo Derby. V nabídce se objevil i čtyřválcový motor o objemu 1.3 l a výkonu 44 kW / 60 k.

Polo druhé generace představila automobilka Vokswagen na Sardinii, krátce před autosalonem IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Nový model dostal zcela novou karoserii. Při sklopených sedadlech nabídl hatchback prostor pro náklad o objemu až 1000 litrů. Základní motor o výkonu 29 kW / 40 k. měl lepší průběh točivého momentu. V nabídce byly dále modely 37 kW / 50 k. a 44 kW / 60 k. Zajímavou verzí byl VW Polo Formel E s velmi nízkou spotřebou paliva. V srpnu roku 1982 vyjel sportovně laděný model Polo Coupé. Špičkovou verzí bylo Polo Coupé GT G40 z roku 1986, jehož motor disponoval výkonem 85 kW / 115 k. Na podzim 1984 vyjel VW Polo Fox poháněný novým motorem o výkonu 33 kW / 45 k. s velice nízkou cenou. Od roku 1986 se pod kapotou VW Polo zabydlel vznětový motor o výkonu 33 KW /45 k., který stačil na dosažení rychlosti 140 km/h a přitom si řekl jenom o 6 l nafty na 100 km. Stejný rok dostal VW Polo katalyzátor a v roce 1988 motor se vstřikováním paliva.

Polo třetí generace se veřejnosti poprvé představil na podzimním autosalonu v Paříži. Tento model znamenal zvýšení kvality po všech stránkách. Poprvé nabídlo druhou dvojici dveří, jeho komfort i úrověň bezpečnosti se vyrovnala vozům stojícím nejméně o jednu třídu výš. Ke dvojici známých motorů přibyl zážehový čtyřválec o objemu 1.6 l a výkonu 55 kW / 75 k. V srpnu 1995 vyjel čtyřdveřový sedan Polo Classic. Na podzim 1996 udělal motor 1.1 l místo novému hliníkovému čtyřválci 1 l o výkonu 37 kW / 50 k. a v nabídce se objevil i výkonnější o objemu 1.4 l a výkonu 74 kW / 100 k. Koncem roku 1996 vyjel první vůz na německém trhu se spotřebou 5 l / 100 km - VW Polo Jet. V červenci 1997 se Polo představilo také jako kombi s objemem až 1260 litrů při sklopených sedadlech. Škálu motorů obohatil první motor TDI - čtyřválec 1.9 TDI s výkonem 88 kW / 110 k.

Současné Polo nabízí proti svému předchůdci 15.4 cm více délky a 1.8 cm více do šířky. Pod designově zdařilou karosérií může ukrývat některý z pěti zážehových a tří vznětových motorů. Jejich výkon se pohybuje od 55 do 100 koní. Zejména nejmodernější motory TDI výrazně šetří naftu. Již ve standardu je vůz vybaven novým elektrohydraulickým posilovačem řízení. Nové Polo lze vybavit nejmodernějšími prvky a doplňky, mezi kterými nechybí např. čelní a boční airbagy, ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken a střešního okna, kožené čalounění, klimatizace nebo navigační systém.

Více informací o Volkswagen Polo najdete na www.volkswagen.cz

10. března 2002 (09:32)