FRANCIE 2018

Francie v odpovědích na vaše otázky

 /  / Centrum otázek a odpovědí / Francie 2018

Pokud je Francie cílem vaší cesty, najdete zde mnoho užitečných informací a také zodpovězené otázky našich čtenářů z roku 2018. Pokud se chcete také na něco zeptat, přejděte na formulář. V těchto zodpovězených otázkách se dočtete o cestě do Francie autem, autobusem, vlakem i letadlem, o výši dálničních poplatků, o městské hromadné dopravě, o přímořských letoviscích, o horských střediscích, o histroických městech, o vstupenách, o ubytování, o stravování, o zábavě, o tipech na výlety a najdete zde také mnoho dalších informací o Francii, na které se nás naši čtenáři dotázali. Právě čtete první část.

Než začnete: pokyny, podmínky, soukromí
Zadat otázku: přes formulář,
Informace: reportáže, výlety, blog, vyhledávání

Vybavení: mapy, průvodci, slovníky, adaptér
Nástroje: mapa, překladač
Aktuálně: informace z MZV

# 15.12.2018, 19:24.
Máme v plánu jet v pátek 8.3. asi v 6 hodin ráno na lyže do střediska Pra-Loup ve Francii a rád bych se Vás zeptal, kterou trasu byste nám doporučil. Pojedeme určitě kolem Brna a dál mi vyhledávač doporučil trasu Vídeň, Graz, Udine, Brescia, Piacenza, Cuneo, Pra-Loup. Myslíte, že je tato trasa nejlepší? Můžete mi prosím dát vědět, kolik dáme za mýtné v Itálii v poměru toho, kolik by nás to stálo, kdybychom jeli přes Brenner? Také mě zajímá, zda je ta první trasa vhodnější kvůli zácpám, které hrozí kolem Vídně, Milána a Turína. Děkuji za informace. Mějte se. Lukáš.

Doporučujeme varianty tras uvedené v odpovědi ze dne 12.12.2018, 12:15. Do cílové destinace pojedete potom z Briancon nebo Gap o kousek dál. Pokud se rozhodnete jet přes Vámi uváděný průsmyk Maddalena, upozorňujeme, že bývá často v zimě uzavřený z důvodu neprůjezdnosti. V současné době je otevřený, zákaz vjezdu je jen pro vozidla nad 19 tun. Pokud se rozhodnete pro trasu přes Itálii, z hlediska mýtného je jedno, zda pojedete přes Tarvisio nebo Brenner. Cesta přes Brenner je jen o € 0,30 levnější (průjezd Brennerem + mýtné v Itálii) než cesta přes Tarvisio (mýtné v Itálii).

12.12.2018, 12:15.
Na začátku března 2019 pojedeme s rodinou autem do alpského střediska Vars. Samozřejmě jsem si trasy našel v nejrůznějších mapových podkladech. Nicméně rád bych Vás požádal o radu, jakou trasu zvolit s ohledem na poměr cena - čas strávený na cestě. Dále, zda byste neměl tip, kde na cestě přespat. Předem velice děkuji a přeji fajn den. Jakub.

Jak už jste určitě v mapách našel, možné cesty jsou dvě - s přejezdem z Itálie nebo přímo z Francie. Obě mají ještě několik variant. Kterou cestu vybrat však hodně záleží na aktuální situaci v době odjezdu. Těžko tedy radit nyní, kdy máte do odjezdu ještě 3 měsíce. Budete se muset rozhodnout až těsně před odjezdem. Většina cestovních kanceláří doporučuje standardní trasu Rozvadov - Mnichov - Innsbruck - Brenner - Verona - Milano - Torino - sjezd Oulx / Circonvallazione - Montgenevre - Briancon - Vars. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,20 (2019), za průjezd Brennerem zaplatíte € 9,50 a na mýtném v Itálii € 59,20. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 146,60. Na této trase máte horský přejezd z Itálie do Francie, který může být v zimě náročný, zimní výbava je samozřejmostí, což ale už s sebou nese cílové středisko. Vhodnou variantou, především z důvodu úspory na mýtném, může být cesta přes Švýcarsko: Rozvadov - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano a další trasa jako v předchozí variantě. V Rakousku ten kousek dálnice objeďte přes Bregenz (je třeba sjet už v Německu), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,44) a v Itálii zaplatíte na mýtném € 37,00. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 109,44. Na horské dálnici ve Švýcarsku mohou být v kalamitní situaci problémy v úseku mezi San Bernardino a Bellinzona, pokud však bude kalamita, budou problémy všude. Trasa je o něco kratší, ale trochu pomalejší. Horskou dálnici můžete ve Švýcarsku objet trasou Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Ženeva - Chambery - Grenoble - N85 - Gap - N94 - Risoul - Vars. Kromě švýcarské dálniční známky zaplatíte mýtné ve Francii € 18,70. Celkem tedy za oba směry € 72,84. Je to varianta nejlevnější a oproti dvěma variantám o přibližně 100 - 150 km delší v jednom směru. Časově je také vzhledem ke vzdálenosti o něco delší. Nicméně za horšího počasí je to dobrá volba. Je třeba si dát pozor na navigace, které Vás ze Ženevy budou nutit jet přes tunel Frejus do Itálie a následně přes Oulx a Montgenevre jako v první variantě. Díky tunelu Frejus by se tato varianta prodražila a víceméně by oproti prvním dvěma neměla význam. Je třeba jet na Grenoble a Gap. Poslední variantou, kterou zmíníme je jet přes Německo a Francii. Tedy Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Dole - A39 - A40 - A42 - A432 - A48 - Grenoble - N85 - Gap a jako v předchozích variantách. V tomto případě zaplatíte na mýtném ve Francii € 40,60, celkem tedy za oba směry € 81,20. Varianta je o dost delší, výhoda je v tom, že se nejvíce objedou hory (v těm se v závěru stejně nevyhnete), ale především se vyhnete Ženevě, kde mohou být dopravní zácpy. Mýtné je kalkulované podle aktuálních sazeb, v roce 2019 může dojít k navýšení. Uváděná místa jsou hlavními směry, dálnice je ve většině případů objíždí. Místo ubytování doporučujeme volit o něco dále za polovinou cesty a rezervovat přes Booking. Umožní Vám to s rezervací pracovat - měnit, rušit apod. Kde se ubytovat záleží na zvolené variantě a především také na místě odkud vyjíždíte, tedy vzdálenosti.

# 10.12.2018, 19:31.
Pane Řehůřku, v lednu jedu osobním autem z Prahy do Val d' Allos. Prosím o ideální trasu a poplatky. Děkuji. Jan.

Doporučujeme následující trasu: Praha - Rozvadov - Karlsruhe - Mulhouse - Besancon - Dole - A39 - A40 - A42 - A432 - A48 - Grenoble - Gap - N85 - Sisteron - Saint-Andre-les-Alpes - Val d' Allos. V Německu se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 40,50. Pokud se rozhodnete jet přes Švýcarsko, potom se z Karlsruhe vydejte na Basilej a Ženevu. V tomto případě zaplatíte ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,44) a ve Francii mýtné € 21,50. V obou směrech je to víceméně stejně drahá trasa, přes Švýcarsko o něco pomalejší ale celkem o 100 km kratší. Trasa přes Itálii je výrazně dražší.

# 10.09.2018, 02:46.
Hledal jsem a nenašel jasnou odpověď, tak zkusím zde. Dá se absolvovat cesta do Normandie přes Německo a následně Paříž na přelomu října a listopadu na letních pneumatikách, nebo je povinnost mít na některých úsecích zimní pneu? Předem děkuji velice. Honza.

Jasná odpověď neexistuje. Záleží na aktuálním počasí, které je vždy nejasné. Nicméně musíte počítat se všemi zeměmi, kterými budete projíždět. Budete projíždět Českou republikou, Německem a Francií. V České republice jsou zimní pneumatiky povinné v době od 1. listopadu do 31. března a současně pokud se nachází na pozemní komunikaci souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza anebo pokud to lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat. V Německu a ve Francii jsou zimní pneumatiky povinné bez časového omezení v závislosti na klimatických podmínkách. Pokud tedy vyjedete za slunečného počasí a na západě Německa Vás zastihne vánice, která pokryje komunikace sněhem, riskujete s letními pneumatikami pokutu, i když bude konec října.

# 03.09.2018, 20:46.
Pane Řehůřku, nakonec jsme jeli přes Německo a cesta byla plynulá i poslední prázdninový víkend během návratu. Chci Vám tímto moc poděkovat a přeji hezký den. S pozdravem Tomáš.

Děkujeme za zprávu.

# 30.08.2018, 14:35.
Prosím o informaci, zda je otevřen v současné době hraniční přechod z Ventimiglia do Mentonu na italsko-francouzské hranici. P.

Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních tepen mezi Itálií a Francií. Nedovedeme si jednoduše představit, že by byl tento hraniční přechod uzavřen. Podle situace mohou samozřejmě probíhat různá opatření, jako např. zvýšené kontroly apod., ale určitě ne uzavření hraničního přechodu pro dopravu mezi těmito zeměmi. Aktuální situaci najdete na webové kameře, kde je znázorněna poslední italská mýtnice. Za ní následuje řada tunelů a sjet z dálnice se dá až ve Francii.

# 29.08.2018, 15:27.
Tento nebo příští rok bychom s přítelkyní chtěli jet autem Škoda Fabia z roku 2005 do Francie. Zajímalo by mě, zda je a příští rok bude německá dálnice zdarma? Dále, v jakých městech ve Francii je třeba ekologická plaketa a případně jak ji zřídit? Poslední otázku mám, zda je nějaká mapa, kde jsou ve ve Francii rozmístěné kempy? Děkuji. Standa.

Po mnoha odkladech mělo být mýtné pro osobní automobily v Německu spuštěno od roku 2019, to se ale také nepodařilo. Nový předpoklad je polovina roku 2020. Informace o francouzských ekologických zónách a další informace včetně objednání najdete na crit-air.fr. Informace o kempech ve Francii najdete na camping.fr.

# 27.08.2018, 14:31.
Chysáme se s manželem a tříletým synem na 3 týdny do Francie - Provance - o víkendu. Chtěla bych se zeptat, zda nemáte tip na přespání během cesty v okolí Karlsruhe - nějáký hotel / motel? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Žaneta.

K nejlevnějším hotelům v Karlsruhe patří Hotel Greif a Ibis.

# 23.08.2018, 16:04.
Poradíte mi prosím ideální cestu, spíše ekonomickou variantu, ze Šumperka do Toulon a zpět? Vyjíždíme zítra dvě osobní vozidla - diesel a LPG. Je podle Vás lepší jet přes Německo a Francii, tj. Rozvadov - Norimberk - Mulhouse - Lyon - Marseille - Toulon nebo jet přes Rakousko a Itálii, tj. Mikulov - Vídeň - Graz - Udine? Mnohokrát děkuji za Vaši odpověď. Tomáš.

Ideální trasa neexistuje. Každá z variant má svá pro a proti. Každopádně, pokud hledáte ekonomickou variantu a současně relativně rychlou, doporučujeme trasu přes Německo. Tam se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 62,40, celkem tedy € 124,80. O 130 km kratší (celkem 260 km) je trasa přes Švýcarsko: Šumperk - Hradec Králové - Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - A8 - A57 - Toulon. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 35,15), v Itálii zaplatíte na mýtném € 34,70 a ve Francii € 18,10. Celkem tedy za oba směry € 140,75. Přes Tarvisio a Udine by Vás to v obou směrech vyšlo na € 178,60, při cestě na více jak 10 dnů na € 187,60. Vzdálenost je přibližně stejná jako přes Švýcarsko.

# 18.08.2018, 13:30.
Řehůřkovi, čeká mě cesta do Francie na Erasmus. Konkrétně do Nantes, kde budu auto po dobu devíti měsíců využívat na další cestování. Mohu Vás proto moc poprosit o dvě rady, ačkoli to není z typického dovolenkového soudku? Nejprve co se týče samotné cesty. Ráda bych ji rozložila do dvou dnů a zvolila co nejlevnější variantu. Podle mapy silnic, na kterou odkazujete na Vašich stránkách, mi na první pohled přijde zpočátku vhodná trasa Mulhouse - Nancy - Paříž, tj. po N4. Z Paříže už jsem bezradná. mohu proto poprosit Vás? Současně budu ráda i za doporučení místa, které je vhodné pro přespání a třeba i pro cestovatelský zážitek. Druhá otázka a prosba směřuje k nutnosti zimních pneu a případné další výbavě řidiče / automobilu. Dočetla jsem se, že zimní pneu nejsou ve Francii povinné, ale raději se ptám Vás zkušenějších, zda je tomu tak? Také jsem zaregistrovala, že je třeba mít v autě funkční alkoholtester, je to pravda? Je něco dalšího, co by mě nemělo minout? A je možné zaznamenávat cestu kamerou? Předem moc děkuji za Vaše odpovědi, rady a tipy. S pozdravem Kristýna.

My bychom nezajížděli do Mulhouse, ale do Francie vstoupili u Štrasburgu, kde začíná N4, která chvíli pokračuje jako D1004. Z Paříže bychom volili trasu po N12 do Fougeres, odtud po A84 do Rennes a odtud po N137 do Nantes. Ubytování v polovině trasy vychází u Nancy. Doporučujeme hledat přes Booking / Nancy podle Vašich preferencí. Zimní pneumatiky jsou ve Francii doporučené podle povětrnostních podmínek. Předpokládáme, že nebudete cestovat v zimě do míst, kde jsou extrémní klimatické podmínky. Tam mohou být povinné sněhové řetězy. Nicméně je třeba brát také ohled na země, kterými budete projíždět - Česká republika a Německo. Např. v Německu jsou povinné podle povětrnostních podmínek na silnicích se sněhem, ledem a na kluzkých silnicích s námrazou a jinovatkou. V České republice jsou povinné od 1.11. do 31.3. pokud se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo pokud to lze předpokládat. Podle našich informací platila povinnost mít ve vozidle digitální alkohol tester nebo dva chemické alkohol testery podle vyhlášky č. 284/2012 ve Francii od 1.7.2012 do 31.12.2014. Potom už byla ta povinnost zrušena. Ohledně kamery informace nemáme. Každopádně by nikdy neměla být v zorném poli řidiče. Určitě byste si měla dát pozor na zveřejňování záznamů - GDPR platí v celé EU. Nějaké informace najdete např. v článku Natáčíte si cestu v autě?. Ve Francii platí nově od 1. července 2018 maximální rychlost na obousměrných vedlejších komunikacích 80 km/h.

# 14.08.2018, 15:14.
Příští léto bychom chtěli jet do Saint-Tropez, tak bych se chtěla zeptat na cestu ze Zlína, hlavně kudy přes Itálii směr Francie. A zda je možné někde v Itálii po cestě přespat na jednu noc, bude řídit jen manžel. Děkuji. Andrea.

Nejlevnější cesta vede přes Rozvadov. Její popis včetně poplatků najdete v odpovědi ze dne 06.08.2018, 20:20. Ubytování na jednu noc doporučujeme hledat přes Booking. Výrazně dražší, ale o 90 km kratší trasa je následující: Zlín - Vídeň - Graz - Villach - Tarvisio - Udine - Padova - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Tortona a dále jako v předchozí variantě. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,00, v Itálii zaplatíte na mýtném € 66,70 a ve Francii € 9,80. To samé při cestě zpět. Oproti předchozí variantě je to o € 38,30 dražší resp. o € 47,30 při cestě na více jak 10 dnů.

# 09.08.2018, 22:05.
Poradíte nám prosím, jak se rychle, bezpečně a levně dostat z Pardubic do Morieres-les-Avignon? Jedeme tři víceméně nezkušení řidiči, řídíme 2 až 5 let. Hledáme hlavně nejlevnější cestu, ale nějakých 20 hodin při zajíždění kvůli neplaceným silnicím asi nevydržíme, takže i něco rychlého. Děkujeme moc. Kateřina.

Vaše požadavky se vzájemně vylučují. Rychlá a navigačně nejjednodušší trasa vede po dálnicích, je však nejdražší. Levná trasa vede mimo dálnice, je však pomalá a navigačně složitější. Navíc i ta rychlá trasa po dálnicích trvá teoreticky minimálně 14 hodin bez přestávek. Vaše optimální trasa je následující: Pardubice - Praha - Rozvadov - Norimberk - Karlsruhe - Mulhouse - Basancon - Lyon - Valence - Orange - sjezd Avignon-Nord - Morieres-les-Avignon. Jedná se samozřejmě o hlavní směry. V Německu se dálnice neplatí a ve Francii zaplatíte na mýtném € 48,90. To samé při cestě zpět. Mimo dálnici připadá v úvahu silnice N7 mezi Lyonem a Orange (napojení na exitu 16 dálnice A46). Úspora je € 19,30 v jednom směru, zdržení ale velké.

06.08.2018, 20:20.
Pane Řehůřku, můžete mi prosím poradit nejlepší trasu z Prahy do Saint Tropez? Také, pokud můžete prosím i poplatky, které cestou zaplatíme. Děkuji moc. Lucie.

Vaše optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Sanremo - Nice - Frejus - Sainte-Maxime - Saint-Tropez. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek obějďte přes Bregenz (musíte sjet ještě v Německu), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,70), v Itálii zaplatíte na mýtném € 34,70 a ve Francii € 9,80. Za oba směry tedy zaplatíte celkem € 123,70. Je to o € 37,70 méně než přes Brenner, resp. o € 46,70 méně při cestě na více jak 10 dnů. Mnichov můžete objet přes Ulm.

# 25.07.2018, 23:01.
Moc děkuji za odpověď. Lístky z mýtnice máme, jsou v příloze. Pokud budete mít čas, podívejte se na ně. Nejde tak ani o ty peníze, ale že člověk neví proč to tak je a jak se chybě příště vyhnout. Radek.

Po prozkoumání přiložených lístků musíme konstatovat, že je vše jasné a správné. V prvním případě jste najel na dálnici už pod Orleans, tj. ze silnice č. D2271, tj. u exitu 2 na dálnici A71 a sjel na exitu 20 dálnice A5, V tomto případě je skutečně mýtné pro první kategorii ve výši € 27,80. Ve druhém případě jste najel na dálnici A26 u exitu 22. Místo sjetí podle lístku není přesně identifikovatelné, ale mýtné na konec úseku za Métami směrem na Saarbrucken před křižovatkou A4 a N33 je € 20,20. Takže těch 19,20 přibližně odpovídá, může být chyba v oficiálních tabulkách.

# 25.07.2018, 18:28.
Děkuji za odpověď. Problém je, že jsem za mýto z Orleans do Metz zaplatil více. Nejprve z Torvilliers do Olivet za € 27,80 a potom z Charmont-S do Metz za € 19,20. Oboje samozřejmě osobní auto classe tarif 1. Vůbec to nechápu, proč? Pokud to umíte vysvětlit, budu velmi rád za odpověď. Radek.

Neznáme samozřejmě přesnou konfiguraci vozidla (případný karavan, střešní box, kola apod.). Nicméně v prvním úseku, který jste definoval přesně z Torvilliers do Olivet, odpovídá částka € 27,80 kategorii 2, tj. pro automobil s karavanem, koly, střešním boxem apod. Tam spadají vozidla nebo soupravy s celkovou hmotností do 3,5 tuny a celkovou výškou mezi 2 a 3 metry. Ve druhém úseku už nevíme, co je to Charmont-S. Pokud Charmont-Sous-Barbulse, potom tarif do Metz pro kategorii 1 je € 15,70 a pro kategorii 2 je € 24,00. Nevíme ale, kde jste přesně sjel. Stejně tak částky neodpovídají. Směrem k Saarbrucken na konec placeného úseku to odpovídá v kategorii 1 částce € 20,20. Nejbližší částce kategorie 2 je sjezd Hatrize před Metz ve výši € 19,80. Každopádně první úsek je směrodatný, kde jste to přesně definoval. Váš automobil byl vyhodnocen v kategorii 2. Pokud k tomu nebyl důvod, potom je to na reklamaci. Pokud nemáte doklad, který to přesně prokazuje, už s tím nic neuděláte.

# 23.07.2018, 15:18.
Chtěla bych se prosím zeptat, jak by bylo nejlepší jet z Liberce do Nice. Tam budeme 1 týden. Zpět jedeme do Bibione Pineda. Tam budeme 1 týden. A zpět do Liberce. Zda přes Švýcarsko nebo Rakousko. Koupit 2 dalničky nebo to nějak nakombinovat? Děkuji moc předem. Marta.

My bychom v tomto případě volili standardní rychlejší trasu přes Brenner i za cenu mírně vyšších poplatků: Liberec - Praha - Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Innsbruck - Brenner - Verona - Brescia - Cremona - Piacenza - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,00, za průjezd Brennerem zaplatíte € 9,50, na mýtném v Itálii € 56,90 a na mýtném ve Francii € 2,50. Celkem tedy € 77,90. Pokud pojedete přes Švýcarsko, tj. na Bregenz, Chur a Como, zaplatíte ve Švýcarsku roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,41), na mýtném v Itálii € 34,70 a ve Francii € 2,50. Předpokládá se, že sjedete ještě v Německu a mimo rakouskou dálnici pojedete přes Bregenz. Celkem tedy zaplatíte € 71,61. Cesta je to ale pomalejší a se dvěma hraničními kontrolami. Do Bibione je trasa následující: Nice - Sanremo - Imperia - Savona - Tortona - Piacenza - Cremona - Brescia - Verona - Padova - sjezd Latisana - Bibione. Ve Francii zaplatíte na mýtném € 2,50 a v Itálii € 55,60. Zpět je trasa následující: Bibione - Udine - Tarvisio - Villach - Salzburg - Mnichov - Regensburg - Rozvadov - Praha - Liberec. V Itálii zaplatíte na mýtném € 11,50, v Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,00 a za průjezd tauernskými tunely zaplatíte € 11,50. V obou případech můžete jet z Prahy na České Budějovice a Salzburg, resp. opačně.

# 20.07.2018, 17:41.
Čím je způsobeno, že při cestě z Orleans do Metz přes Paříž je deklarované mýto € 36,00 a když jsme jeli přez Troyes tak € 47,00? Přitom vzdálenost je přibližně stejná. Radek.

Z Orléans do Metz přes Paříž je mýtné € 36,60, Z Orléans do Metz přes Troyes je mýtné € 33,90. Jedná se o mýtné pro standardní automobil do 3,5 tuny a výšky do 2. metrů. Mýtné se dále navyšuje s výškou, hmotností a počtem náprav (různé kombinace). Rozdělení do kategorií je na Autoroutes.fr.

# 19.07.2018, 17:18.
Chtěl bych se zeptat, jak se dostanu ze Sokolova do Aix-en-Provence s minimálním využitím placených úseků, je-li to vůbec možné. Odjíždíme 23.7.2018. Moc děkuji a přeji krásný den. Jura.

Je to samozřejmě možné, ve Francii však musíte jet mimo dálnice, což je hodně zdlouhavé. Doporučujeme využívat silnice značené N - viz mapa. Ve Vašem směru je jich však málo. Jedna taková je např. N7 Lyon - Avignon.

# 12.07.2018, 21:43.
Chci se zeptat, přeci jen se v tom vyznáte. Kudy nejlépe a nejlevněji do Francie, konkrétně do Chamonix? A na kolik by nás vyšla cesta tam i zpět včetně mýtného a tunelů? Vůbec nevím, kolik se za tunely platí a kudy vede nejlepší cesta, tak prosím o radu. Děkuji za odpověď. S pozdravem Kryštof.

Vaše optimální trasa je následující: Rozvadov - Regensburg - Norimberk - Karlsruhe - Basilej - Bern - Montreux - Martigny - Chamonix. V Německu se dálnice neplatí a ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,34).

# 11.07.2018, 15:08.
Řehůřkovi, zaujal mě Váš web, kde radíte nám nezkušeným cestovatelům. Je to skvělé. Chtěla bych jet letos koncem července s naší početnou rodinou - je nás 6 - pod stan do Francie s autem VW. Chceme jet pod stany a naše první zastávka by byla někde u Saint Mal, dále bychom se chtěli držet podél pobřeží a Španělska někam k Montpellieru a zpět domů do České Lípy. Máme dost času na cestu - i cesta je cíl, chtěli bychom se ve Francii vyhnout dálničním poplatkům, ale nevím, zda je to vůbec možné. A asi bychom spali ještě někde v Německu nebo v Belgii. Posílá nás tam Google plánovač, ale nevím, zda je to výhodné. A přes Paříž nevím, zda smíme jet s naším starým volfíkem. Tak Vás prosím o radu. Myslím, že jsem přečetla na Vašem webu o Francii vše, ale toto jsem tam nenalezla nebo přehlídla. Moc děkuji i za trpělivost. Přeji hezké letní dny. Ilona.

V Německu a Belgii se za dálnice neplatí. Ve Francii je možné jet mimo dálnice, ale většinou je to po místních komunikacích. Některé úseky dálnic nejsou zpoplatněné. Dále doporučujeme využívat silnice označené N, často se jedná o čtyřproudovky. Dálnice a silnice N jsou znázorněné na mapě. Červeně jsou zpoplatněné dálnice, modře nezpoplatněné dálnice a zeleně nezpoplatněné silnice N. Do Paříže můžete vjet po okruh označovaný jako Boulevard Périphérique. Včetně tohoto okruhu. Uvnitř už je třeba mít plaketu zakoupenou podle kategorie automobilu. Ty lze zakoupit na Certicifat Air. Pokud máte technický průkaz vydaný před 1. lednem 1997, potom do zóny nesmíte (plaketu nekoupíte).

# 11.07.2018, 12:29.
Chtěla bych se zeptat, jaká je nejlevnější cesta z Mostu do St-Laurent-Du-Var. Jedeme koncem týdne autem. Kde můžeme i přespat? Děkuji. Dagmar.

Vaše optimální trasa je následující: Most - Karlovy Vary - Cheb - Marktredwitz - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice - Saint-laurent-du-Var. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,34), v Itálii zaplatíte na mýtném € 34,70 a ve Francii € 4,00. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 111,74. Je to o € 38,06 levnější než přes Brenner, resp. o € 47,06 levnější při cestě na více jak 10 dnů. Ubytování doporučujeme hledat přes Booking.

# 11.07.2018, 08:28.
Ráda bych se Vás zeptala, jaká cesta do Nice je nejvýhodnější? V případě, že je to přes Švýcarsko, je cesta hodně vedena přes horské serpentiny? V autě je nám částo blbě, tak abychom předešli možným problémům. Děkuji. S.

Vaše optimální trasa je následující: Rozvadov - Regensburg - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Milano - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz, ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,34), v Itálii zaplatíte na mýtném € 34,70 a ve Francii € 2,50. To samé při cestě zpět. Celkem tedy € 108,74. Je to o € 38,06 levnější než přes Brenner, resp. o € 47,06 levnější při cestě na více jak 10 dnů. Cesta přes Švýcarsko není o serpentinách, jedná se o horskou dálnici - tzn. tunely, větší oblouky, stoupání apod. V jednom místě je pět serpentin, jsou ale rozdělené v úseku 5 km.

# 09.07.2018, 14:51.
Jedeme autem přes Německo do Francie do Paříže a potom Franicí dolů na jih k moři a nakonec přes Švýcarsko zpět. Jsou nějaké zvláštnosti ve Francii, případně ve Švýcarsku co se týče aut? Našel jsem jen vestu pro každou osobu v autě, u alkoholtesteru se údaje rozcházejí, od 1.7.2018 je maximální rychlost jen 80 km/h mimo obec, na dálnicích se platí mýto. Není nutná nějaká registrace? A koupil jsem si oranžovou plaketu pro vjezd do Paříže, ale nikde jsem nenašel, zda tam s tou plaketou budu moci vjet, jen že jí musím mít. A trochu očekávám značku jen pro 2 a méně a podobný špek a to potom bude legrace, protože v tom vnitřním pásmu máme hotel. Děkuji za radu. Jirka.

Alkoholtester už není potřeba, mýtné se platí standardně na mýtných branách - registrace není potřeba. Pokud jste si zakoupil správnou plaketu pro vjezd do Paříže, není důvod proč byste tam nemohl vjet. Ve Švýcarsku se dálnice platí formou roční dálniční známky.

# 27.06.2018, 22:03.
V polovině července jedeme na 14 dnů do Normandie. Ubytovaní jsme ve městě Le Havre. Zajímalo by mě, jak je to s parkováním. Je možno parkovat zdarma? Připadně kolik stojí? V době pobytu chceme navštívit Paříž, ale nevím, jak je to s vjezdem a parkováním. Popřípadě jakou alternativu byste mi při návštěvě Paříže doporučil? Děkuji za odpověď. V.

Parkování v Le Havre je relativně levné. Na ulici ve vnitřním městě je omezené, mimo vnitřní město neomezené. Parkovací zóny jsou dvě - oranžová a zelená. Zpoplatněné jsou od pondělí do soboty v době od 9:00 do 12:00 a v době od 14:00 do 17:30. V obou zónách zaplatíte za 15 minut € 0,40, za 30 minut € 0,80, za 1 hodinu € 1,50, za 1,5 hodiny € 2,50. V oranžové zóně zaplatíte za 2 hodiny € 3,00, potom už to výrazně roste po 15. minutách až na € 30,00 za 3 hodiny. V zelené zóně zaplatíte za 2 hodiny € 2,70, za 3 hodiny € 2,90, za 4 hodiny € 3,50, za 5 hodin € 4,50, za 6 hodin € 5,50 a za 6,5 hodiny € 6,00, potom už to výrazně roste po půl hodině až na € 30,00 za 9,5 hodiny. U parkovacích míst jsou rozmístěny automaty. Na parkovištích je většinou půl hodiny zdarma, 45 minut za € 0,80, za dalších 15 minut € 0,40, od 1,5 hodiny za každých dalších 15 minut € 0,20 a od 2 hodin za každých dalších 15 minut € 0,10. Parkování v Paříži viz naše odpověď ze dne 15.03.2018, 10:10. Do Paříže se z Le Havre dostanete i autobusem Ouibus za € 9,00 a Flixbus od € 8,00 nebo vlakem SNCF od € 15,00.

# 25.06.2018, 20:36.
Mohla bych Vás poprosit o radu ohledně cesty do Provence? Jedeme autem z Prahy do Nice. Mohla bych se Vás zeptat, jaká je nejvýhodnější cesta co se týče ceny a dobré dostupnosti? Dále, nemáte zkušenost s plážemi v okolí, které by byly spíše opuštěné nebo alespoň ne tak přeplněné? Případně, jak je to tam s parkováním? A je možné objet dálnice, když si budeme chtít udělat výlety do Cannes, Sainte-Maxime, Saint-Tropez a Monaka? Jsme studenti, takže bychom se rádi vyvarovali neustálému placení za dálnice. Mnohokrát děkuji a přeji hezký zbytek dne. M.

Bohužel bez dálnic to nejde, pokud nechcete strávit úmornou cestu po silničkách a městečkách. Vaše optimální trasa je následující: Praha - Rozvadov - Mnichov - Bregenz - Chur - Como - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Nice. V Německu se dálnice neplatí, v Rakousku ten kousek objeďte přes Bregenz (musíte sjet z dálnice už v Německu), ve Švýcarsku potřebujete roční dálniční známku v ceně CHF 40,00 (€ 34,65), na mýtném v Itálii zaplatíte € 34,70 a na mýtném ve Francii € 2,50. Mýtné při cestě zpět je ve stejné výši, dálniční známku ve Švýcarsku už budete mít vylepenou. Tato trasa je levnější než přes Brenner. Francouzská riviéra patří k top lokalitám, Vámi uváděné destinace patří v sezóně k nejnavštěvovanějším. Počítejte s tím, že opuštěné pláže nenajdete. Všechny budou spíše přeplněné. Při výletech samozřejmě můžete cestovat mimo dálnice, počítejte s tím, že u pobřeží bude ale hustý provoz.

# 25.06.2018, 00:06.
Chtěli bychom jet z Brna autem na 14. denní výlet po pobřeží Francie - Monte Carlo, Nice, Saint-Tropez, Marseille, Provence. Ráda bych se zeptala, jak do trasy nejlépe zakomponovat zastávku Lago di Garda? A jaké mohu očekávat poplatky? Děkuji za odpověď. Hana.

V tomto případě je Vaše optimální trasa následující: Brno - Břeclav (lepší než přes Mikulov, u Drasenhofenu se tvoří kolony) - Reintal - Grosskrut - St. Pölten - Linz - Salzburg - Innsbruck - Brenner - Bolzano - sjezd Rovereto Sud / Lago di Garda Nord. Následuje trasa: nájezd Desenzano - Brescia - Cremona - Piacenza - Tortona - Savona - Imperia - Sanremo - Monte Carlo. V Rakousku potřebujete desetidenní dálniční známku v ceně € 9,00, v Německu se dálnice neplatí, za průjezd Brennerem zaplatíte € 9,50, na mýtném v Itálii po Lago di Garda zaplatíte € 12,80, na mýtném v Itálii od Lago di Garda zaplatíte € 37,90 a ve Franci po Monte Carlo se mýtné neplatí. Po pobřeží Francie budete jezdit zřejmě mimo dálnice. Zpět se Vám potom vyplatí jet po Francii: Aix-En-Provence - Lyon - Mulhouse - Karlsruhe - Norimberk - Rozvadov - Praha - Brno. Ve Francii v tomto případě zaplatíte na mýtném € 55,40.

# 22.06.2018, 22:44.
Na konci října se chystáme autem do Paříže, vyjíždíme z Domažlic. Mohl byste nam poradit, kolik bude celkem stat mýtné? Nikde jsem nenašla odpověď. Moc děkuji za odpověď. Suzie.

Na trase Domažlice - Norimberk - Heilbronn - Kaiserslautern - Saarbrucken - Méty - Remeš - Paříž zaplatíte na mýtném ve Francii € 30,00.